КОНЦЕПТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕФИНИРАНЕТО НА ЦЕННОСТТА НА БРАНДА

Автори

Ключови думи
думи: ценност на бранда, стойност на бранда, сила на бранда, перспективи за бранд ценността, измерения на бранд ценността.

Резюме
Редица учени правят разлика между понятията „стойност на бранда“ и „ценност на бранда“, но съществуват и такива (Simon & Sullivan, 1993, p. 29; Krishnan, 1996, p. 390; Rust, Lemon, & Zeithaml, p. 118.), които не правят това разграничение. Според тях има разлика единствено между перспективи, независимо дали от гледна точка на потребителя или компанията, както и между маркетингова или финансова/счетоводна гледна точка. Освен липсата на теоретичен консенсус съществува и разминаване в използваната терминология за стойност и ценност на бранда. Целта на разработката е, чрез контент анализ да докаже, че различните перспективи за ценността на бранда не са несъвместими, а по-скоро представляват различни гледни точки, описващи идеята за стойността на бранда.

JEL Класификатор: M30, M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 22
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНИ АСПЕКТИ НА ИЗСЛЕДВАНЕ УСТОЙЧИВОСТТА НА КОНКУРЕНТНОТО ПРЕДИМСТВО НА РАННОИНТЕРНАЦИОНАЛИЗИРАЩИТЕ СЕ МСП

    На базата на критичен анализ на ключови категории и теоретични постановки, настоящата разработка представя алгоритъм за емпирично изследване на устойчивостта на конкурентното предимство на фирмата към момента на основаване. Тя също така предлага класификация на ресурсите на ранноинтернационализиращите се МСП и анализ на техния потенциал като ...

  • ДЕДЕТЕРМИНАНТИ И ПРОИЗВОДНИ, ДЕФИНИРАЩИ ЛИХВЕНИТЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА КРЕДИТНИЯ ПОРТФЕЙЛ В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ (2010-2015)

    В настоящата разработка са тествани на факторите, влияещи върху лихвени измерители на кредитния портфейл и е оценена на връзката им към подбраната група фактори, към които се очаква, зависимостите да са значими. Оценката на връзката се извършва както във времева серия, така и между членките на ЕС, а целта е извличане на локални за страните – ...

  • ИНВЕСТИЦИИ В БЛАГОРОДНИ МЕТАЛИ – ПАЗАРНА ДИНАМИКА И ТЕНДЕНЦИИ

    Обект на студията са благородните метали. Предметът на разработката е фокусиран върху инвестиционните характеристики на благородните метали, тяхната пазарна динамика и тенденции. Изследователската теза се формулира, както следва: Инвестициите в благородни метали са възможност за постигане на възвръщаемост на база устойчиви възходящи борсови ...