ВЪНШНОТЪРГОВСКА ОРИЕНТАЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
международна търговия, външнотърговска ориентация, износ, внос.

Резюме
Стратегическото географско разположение на България е решаваща предпоставка за участие в протичащите в световен мащаб политически, икономически, социални и културни процеси.

Една от формите за интегриране на страните в световната икономика е развитието на международната търговия. Външнотърговската ориентация на всяка държава се превръща в ключов въпрос за нейното бъдеще и просперитет поради изостряне на международната конкуренция в резултат от протичащия процес на глобализация. Най-близкият до България високоразвит, ефективен, платежоспособен и стабилен пазар е този на ЕС. Евросъюзът е основният ни търговски партньор, тъй като поне половината от осъществената външна търговия е с направление от и към страните от ЕС. Останалите възможни направления на търговско-икономическите връзки – балканско, руско, арабско, близкоизточно, американско, азиатско и прочие не са задържащ фактор, а обективно необходимо условие за просперитет.

JEL Класификатор: F15, F45.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ЕВОЛЮЦИЯ НА ДАНЪЧНАТА СИСТЕМА В БЪЛГАРИЯ

    Данъчната система на Република България представлява сложна и многокомпонентна съвкупност от различни по вид и предназначение данъци, данъчно законодателство, което ги регламентира, и данъчна администрация. Тази система се формира и еволюира с темповете на развитието на държавата и под въздействието на редица социално-икономически фактори, ...

  • МОДЕЛИРАНЕ НА ФАКТОРНИТЕ ВЛИЯНИЯ ВЪРХУ ИНВЕСТИЦИИТЕ НА „АЕЦ КОЗЛОДУЙ” ЕАД

    В условията на пазарна икономика, чиято вродена черта е „неравенството на индивидите с оглед на богатството и приходите” , са очертани контурите на цялостна система от възможности и механизми за моделиране на адекватно поведение на инвестиционната дейност на единственото предприятие в Република България, използващо ядрената енергия в технологичния ...

  • ИНОВАТИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА – СЪЩНОСТНИ АСПЕКТИ И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА СТИМУЛИРАНЕ И МОТИВИРАНЕ

    В статията са изяснени някои същностни аспекти, свързани с иновативното поведение на персонала, и са представени възможни решения за неговото стимулиране и мотивиране като предпоставка за постигане на дългосрочни фирмени ползи и източник за ускорено иновативно развитие на предприятието. ...