ВЪНШНОТЪРГОВСКА ОРИЕНТАЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
международна търговия, външнотърговска ориентация, износ, внос.

Резюме
Стратегическото географско разположение на България е решаваща предпоставка за участие в протичащите в световен мащаб политически, икономически, социални и културни процеси.

Една от формите за интегриране на страните в световната икономика е развитието на международната търговия. Външнотърговската ориентация на всяка държава се превръща в ключов въпрос за нейното бъдеще и просперитет поради изостряне на международната конкуренция в резултат от протичащия процес на глобализация. Най-близкият до България високоразвит, ефективен, платежоспособен и стабилен пазар е този на ЕС. Евросъюзът е основният ни търговски партньор, тъй като поне половината от осъществената външна търговия е с направление от и към страните от ЕС. Останалите възможни направления на търговско-икономическите връзки – балканско, руско, арабско, близкоизточно, американско, азиатско и прочие не са задържащ фактор, а обективно необходимо условие за просперитет.

JEL Класификатор: F15, F45.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • АКТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ НА МИТНИЧЕСКОТО РАЗУЗНАВАНЕ

    С оглед на динамично променящата се среда, в която се налага да функционира митническата администрация, се утвърждава необходимостта от разбирането на изискванията за развитие на разузнавателната дейност и възможните пречки за това развитие. В статията е подчертано значението на съвременните международни стандарти, които изискват митническите ...

  • КОНТРОЛ ВЪРХУ АГРЕСИВНОТО ДАНЪЧНО ПЛАНИРАНЕ

    Настоящата разработка има за цел да представи агресивното данъчно планиране като практика на юридическите лица, която влияе неблагоприятно върху държавния бюджет. За целта е разгледана същността на агресивното данъчно планиране и са посочени някои от възможностите за използване му от юридическите лица. Те са на основата на прехвърлянето на ...

  • СЧЕТОВОДНО-ОРГАНИЗАЦИОННИ ОСОБЕНОСТИ НА СОБСТВЕНИЯ КАПИТАЛ И ПАСИВИТЕ В ЮРИДИЧЕСКИТЕ ЛИЦА С НЕСТОПАНСКА ЦЕЛ

    В статията се изследват счетоводно-организационните особености на собствения капитал и пасивите в юридическите лица с нестопанска цел. Целта на разработката е да се анализират особеностите в организацията и счетоводното отчитане на капитала, резервите, резултата от дейността и финансиранията и получените заеми в предприятията с нестопанска ...