ТЕХНИКО-ТЕХНОЛОГИЧНО ОБНОВЯВАНЕ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ МАШИНОСТРОИТЕЛНИ ПРЕДПРИЯТИЯ

Автори

Ключови думи
конкурентоспособност, машиностроителни предприятия, технико-технологично обновяване, корелация.

Резюме
В статията се разглеждат стопански субекти, произвеждащи машини и оборудване с общо и специално предназначение от сектор „преработващата промишленост“. Акцентира се върху връзката между технико-технологичното обновяване и конкурентоспособността, анализирайки ги въз основа на показателите: цена на продукта, качество на продукта, равнище на квалификация на персонала, износ на продукция, възраст на машините и оборудването и обновяване на технологиите. Установява се съществуването на силна статистически значима връзка между технико-технологичното обновяване и конкурентоспособността и се дават препоръки, насочени към мениджърите на машиностроителните предприятия.

JEL Класификатор: O31, O32.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОУЧВАНЕ НА ЗАЯВИТЕЛСКАТА АКТИВНОСТ В ОБЛАСТТА НА ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ

    Статията представя резултатите от изследване, имащо за задача да оцени състоянието на обектите на индустриална собственост в България и свързаната с тях заявителска активност. Направен е анализ на институционалната рамка (структури и нормативна база) за развитие на индустриалната собственост и заявителската активност. Извършен е преглед на ...

  • КЛИМАТИЧНИТЕ ПРОМЕНИ КАТО ПРЕПЯТСТВИЕ ПО ПЪТЯ КЪМ УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ

    Изменението на климата води до неестествени метеорологични условия, чести и сериозни природни бедствия, деградация на почвите, продоволствени кризи, както и по-труден достъп до питейна вода. Тези явления оказват отрицателно отражение върху глобалните усилия за постигане на целите за устойчиво развитие и имат драматични последици за по-бедните и ...

  • ФРАНЧАЙЗИНГЪТ В БЪЛГАРИЯ – СЪСТОЯНИЕ И ПРОБЛЕМИ

    В настоящата разработка се проследява разпространението на франчайз бизнеса, съпътстващите го изменения и развитието на франчайзинга в България. Чрез направения SWOT анализ се дава оценка на състоянието на франчайз пазара у нас и се подчертават основните пречки, които стоят пред бъдещото му разрастване....