ТЕХНИКО-ТЕХНОЛОГИЧНО ОБНОВЯВАНЕ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ МАШИНОСТРОИТЕЛНИ ПРЕДПРИЯТИЯ

Автори

Ключови думи
конкурентоспособност, машиностроителни предприятия, технико-технологично обновяване, корелация.

Резюме
В статията се разглеждат стопански субекти, произвеждащи машини и оборудване с общо и специално предназначение от сектор „преработващата промишленост“. Акцентира се върху връзката между технико-технологичното обновяване и конкурентоспособността, анализирайки ги въз основа на показателите: цена на продукта, качество на продукта, равнище на квалификация на персонала, износ на продукция, възраст на машините и оборудването и обновяване на технологиите. Установява се съществуването на силна статистически значима връзка между технико-технологичното обновяване и конкурентоспособността и се дават препоръки, насочени към мениджърите на машиностроителните предприятия.

JEL Класификатор: O31, O32.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ИКОНОМИЧЕСКА СЪЩНОСТ НА КАТЕГОРИЯТА „СПЕСТЯВАНИЯ НА ДОМАКИНСТВАТА“

    Категорията „спестявания“ присъства в трудовете по икономика от древността до наши дни, което доказва важността на спестяванията за формиране богатството на домакинствата и развитието на икономиката. Темата за спестяванията е още по-актуална днес, тъй като стимулирането на инвестициите и икономическият растеж на България са немислими без ...

  • ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА В БЪЛГАРИЯ – ЗАКОНОДАТЕЛНО РЕГЛАМЕНТИРАНЕ И СТРУКТУРА

    Настоящата разработка има за цел детайлно представяне на структурата на образователната система в България чрез хронологично проследяване на нейното законодателно регламентиране и извършените законодателни реформи след нейното създаване. Разгледани са новите моменти по отношение на степените на образование, заложени в Международната стандартна ...

  • НАВОДНЕНИЯТА В СЕВЕРОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2014 г. И ФУНКЦИИТЕ НА СОЦИАЛНИТЕ ОНЛАЙН МРЕЖИ

    В студията се разглеждат функциите на социалните онлайн мрежи, като във фокуса е поставен фейсбук. Предлага се поглед през призмата на публикациите в мрежата и отзвука от тях в печатните медии. Набелязват се основни характеристики на социалните онлайн мрежи посредством изводи, напра¬вени от медиен анализ по темата....