ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА В БЪЛГАРИЯ – ЗАКОНОДАТЕЛНО РЕГЛАМЕНТИРАНЕ И СТРУКТУРА

Автори

Ключови думи
Закон за висшето образование, Закон за народната просвета, Международна стандартна класификация на образованието, статистика на образованието.

Резюме
Настоящата разработка има за цел детайлно представяне на структурата на образователната система в България чрез хронологично проследяване на нейното законодателно регламентиране и извършените законодателни реформи след нейното създаване. Разгледани са новите моменти по отношение на степените на образование, заложени в Международната стандартна класификация на образованието - ревизия 2011 г. (МСКО 2011), и е проследена нейната директна обвързаност с провежданите от Националния статистически институт ежегодни изчерпателни изследвания.

JEL Класификатор: C81, I21, I23.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СТАТИСТИЧЕСКИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ И „ГОЛЕМИТЕ ДАННИ“: ДОПЪЛВАЩИ СЕ ИЗТОЧНИЦИ ИЛИ КОНКУРЕНТИ

    Настоящата студия е посветена на проблемите, свързани с използването на т.нар. големи данни (Big Data) като източник на информация с многостранно значение и приложение. Изяснено е фундаменталното значение на „големите данни“ и са очертани възможностите за изследване и анализ чрез тяхното използване. Посочени са етапите на обработката на Big Data и ...

  • ИНОВАТИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА – СЪЩНОСТНИ АСПЕКТИ И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА СТИМУЛИРАНЕ И МОТИВИРАНЕ

    В статията са изяснени някои същностни аспекти, свързани с иновативното поведение на персонала, и са представени възможни решения за неговото стимулиране и мотивиране като предпоставка за постигане на дългосрочни фирмени ползи и източник за ускорено иновативно развитие на предприятието. ...

  • КАПИТАЛОВИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ИНВЕСТИЦИОННИТЕ ПОСРЕДНИЦИ – РЕГУЛАТОРНИ СТАНДАРТИ И ЕМПИРИЧНИ СВИДЕТЕЛСТВА

    Инвестиционните посредници, като специфичен участник на пазара, подлежат на особено отчитане на дейността си. Това се регламентира с раз¬лични нормативни документи и международни стандарти, което цели интегриране на националните изисквания с международните практики. България е част от Европейския съюз, което налага уеднаквяване на качеството на ...