ОЦЕНКА И АНАЛИЗ НА ПАЗАРНИЯ ПОТЕНЦИАЛ ЗА ДИГИТАЛНИ ФИНАНСОВИ УСЛУГИ В СУБСАХАРНА АФРИКА

Автори

Ключови думи
макросегментация, пазарен потенциал, Тропическа Африка, Субсахарна Африка, финансово включване, алтернативна кредитна оценка, дигитални финансови услуги.

Резюме
Африка е континентът, в който концентрацията на беднитете е най-високата в света. Това поражда дисбаланс между континентите и различните държави, водейки до висока миграция и големи диспропорции в икономическата активност на хората. Един от основните проблеми в развиващите се страни е достъпът до финансови услуги. Тази особеност поражда възможност за Fintech компаниите да навлязат на Африканския пазар с иновативните си услуги и алтернативен модел, основани на анализ на кредитния риск на база алтернативни данни. Тропическа Африка е регион с огромен пазарен потенциал за дигитални финансови услуги, който очаква да бъде разработен. Тропическа Африка с най-високия отосителен дял на младите и бързо нарастващата урбанизация, с един от най-ниските БВП на глава от населението, е твърде рисковано място за стандартно банкиране, но е отлична възможност за Fintechs стартъпи да оптимизират финансовия бизнес чрез съкращаване разходите за придобиване и времето за пускане на пазара, предоставяйки масови дигитални финансови услуги, базирани на оценка на кредитния риск на база поведенчески данни за клиентите. В настоящата статия разглеждаме сегмента на индивидите без достъп до формално банкиране в Тропическа Африка, основните причини и пречки за постигане на по-висок дял на финансово включване и разглежда предимствата на Fintech подхода - като средство за реализиране на устойчив бизнес в региона.

JEL Класификатор: M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СИСТЕМАТА „STANDARD COSTING“ – СРЕДСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА РАЗХОДИТЕ

    Настоящата научна разработка представя системата за отчитане на разходите и калкулиране на себестойността „Standard costing“. Тя се характеризира със създаването на стандарти за използваните разходи в производството и себестойността на промишлената продукция и анализиране на отклоненията от предварително заложените стандарти. Като основен ...

  • ФИНАНСОВИ МОТИВИ ЗА МЕЖДУНАРОДНА МОБИЛНОСТ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ (по примера на България и Румъния)

    Водещата цел в настоящата статия е да представи в аналитично-дискусионен аспект предизвикателствата пред финансовото мотивиране и обезпечаване с човешки ресурси на външнотърговските представителства на български компании в Румъния с оглед нарастващия обем на български експорт за северната ни съседка и вече очевидния разрив с конвергенцията на ...

  • КОНЦЕПТУАЛИЗИРАНЕ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА

    Настоящата студия разглежда епистемологичните проблеми, свързани с ценността на бранда като латентен потребителски конструкт. Основните цели са определяне мястото на ценността на бранда, базирайки се на съществуващото знание, както и извеждането на концептуална дефиниция, отчитаща източниците и ползите от нея за крайния потребител. В подкрепа на ...