ОЦЕНКА И АНАЛИЗ НА ПАЗАРНИЯ ПОТЕНЦИАЛ ЗА ДИГИТАЛНИ ФИНАНСОВИ УСЛУГИ В СУБСАХАРНА АФРИКА

Автори

Ключови думи
макросегментация, пазарен потенциал, Тропическа Африка, Субсахарна Африка, финансово включване, алтернативна кредитна оценка, дигитални финансови услуги.

Резюме
Африка е континентът, в който концентрацията на беднитете е най-високата в света. Това поражда дисбаланс между континентите и различните държави, водейки до висока миграция и големи диспропорции в икономическата активност на хората. Един от основните проблеми в развиващите се страни е достъпът до финансови услуги. Тази особеност поражда възможност за Fintech компаниите да навлязат на Африканския пазар с иновативните си услуги и алтернативен модел, основани на анализ на кредитния риск на база алтернативни данни. Тропическа Африка е регион с огромен пазарен потенциал за дигитални финансови услуги, който очаква да бъде разработен. Тропическа Африка с най-високия отосителен дял на младите и бързо нарастващата урбанизация, с един от най-ниските БВП на глава от населението, е твърде рисковано място за стандартно банкиране, но е отлична възможност за Fintechs стартъпи да оптимизират финансовия бизнес чрез съкращаване разходите за придобиване и времето за пускане на пазара, предоставяйки масови дигитални финансови услуги, базирани на оценка на кредитния риск на база поведенчески данни за клиентите. В настоящата статия разглеждаме сегмента на индивидите без достъп до формално банкиране в Тропическа Африка, основните причини и пречки за постигане на по-висок дял на финансово включване и разглежда предимствата на Fintech подхода - като средство за реализиране на устойчив бизнес в региона.

JEL Класификатор: M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПОВИШАВАНЕ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ПРЕДПРИЯТИЯТА ЧРЕЗ ИНОВАЦИИТЕ

    В настоящата разработка се прави научен обзор на понятията конкурентоспособност и иновации. Представят се различните иновационни стратегии и се посочва метод за изчисление на конкурентоспособността. Разгледана е значимостта на контрола и важността му за справяне с проблемите с персонала, настъпили вследствие на иновационните промени....

  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ПРЕПОЗИЦИОНИРАНЕ НА ТУРИСТИЧЕСКА ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ*

    Целта на настоящото изследване е, въз основа на съществуващите основни фактори и специфични предпоставки да се изследва и обоснове необходимостта от препозициониране на туристическа дестинация България. Изведени са някои същностни характеристики на препозиционирането в сферата на туризма. Очертани са основни аспекти на настоящата и на очакваната ...

  • ВЛИЯЕ ЛИ ЛОЯЛНОСТТА ВЪРХУ ПАЗАРНИЯ ДЯЛ И ПЕЧАЛБИТЕ НА КОМПАНИИТЕ?

    Преоценката на стратегиите на фирмите във връзка с лоялността и инкорпорирането на явлението в моделите за оценка на пазарните позиции на компаниите се превръща в критично важен аспект за техния дългосрочен успех. Предвид това основният фокус в разработката е насочен към изследване потенциала на клиентската лоялност, който да носи позитиви по ...