МАКРОФИНАНСОВАТА РАМКА КАТО ФАКТОР ЗА РАЗВИТИЕ КЛОНОВАТА МРЕЖА НА ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ

Автори

Ключови думи
търговска банка, клонова мрежа, БВП, макрофинансова рамка.

Резюме
Целта на статията е да представи в дълбочина теоретичните проучвания по проблема за връзката между макрофинансовата рамка и решенията за развитие на клоновата мрежа на ТБ. Изследването аргументира позитивния ефект на технологичните иновации върху банковия бизнес чрез осигуряване на териториално проникване на предлагането на банкови услуги и достъп до разпореждане с наличности по банкови сметки. Тази подкрепа на растежа допълнително се стимулира от капиталовото акумулиране, чиято маса расте, с нарастването на нормите на печалба във високотехнологичните бизнес проекти. Капиталообразуването от своя страна се оценява като основен фактор за икономическия растеж, който може да намери подкрепа в банкови операции не само на национална, но и в задгранична територия чрез механизма на банкова експанзия, изразен в придобиване на банкови активи в друга държава, осигуряващо нови печалби и растеж. Ето защо макрофинансовата рамка е определяща за банковия бизнес и за мащаба на разрастване на банковата клонова мрежа – както в страната на първоначално регулаторно лицензиране, така и зад граница.

JEL Класификатор: G21, G31, G32
Кодове на научна квалификация:
Страници: 11
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • МОДЕЛИ И СТРАТЕГИИ НА УСТОЙЧИВОСТТА

    Статията разглежда актуални проблеми, свързани с концепцията за устойчиво развитие. В годините около световната икономическа криза нараства загрижеността към проблемите на околната среда. Цел на статията е представяне на съвременни подходи за постигането на устойчиво развитие. Изследването поставя акцент върху визията „Cradle to Cradle“ с трайни ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННАТА КУЛТУРА В БЪЛГАРСКИ ОРГАНИЗАЦИИ

    В настоящата разработка се представя научният поглед на редица автори за понятието "организационна култура", нейната същност и съдържание, както и най-често срещаните типове култура. Във втората част са разгледани изследвания, направени в нашата страна, и е проведено изследване на организационната култура чрез методиката на Камерън и Куин (OCAI) в ...

  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ПРЕПОЗИЦИОНИРАНЕ НА ТУРИСТИЧЕСКА ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ*

    Целта на настоящото изследване е, въз основа на съществуващите основни фактори и специфични предпоставки да се изследва и обоснове необходимостта от препозициониране на туристическа дестинация България. Изведени са някои същностни характеристики на препозиционирането в сферата на туризма. Очертани са основни аспекти на настоящата и на очакваната ...