МАКРОФИНАНСОВАТА РАМКА КАТО ФАКТОР ЗА РАЗВИТИЕ КЛОНОВАТА МРЕЖА НА ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ

Автори

Ключови думи
търговска банка, клонова мрежа, БВП, макрофинансова рамка.

Резюме
Целта на статията е да представи в дълбочина теоретичните проучвания по проблема за връзката между макрофинансовата рамка и решенията за развитие на клоновата мрежа на ТБ. Изследването аргументира позитивния ефект на технологичните иновации върху банковия бизнес чрез осигуряване на териториално проникване на предлагането на банкови услуги и достъп до разпореждане с наличности по банкови сметки. Тази подкрепа на растежа допълнително се стимулира от капиталовото акумулиране, чиято маса расте, с нарастването на нормите на печалба във високотехнологичните бизнес проекти. Капиталообразуването от своя страна се оценява като основен фактор за икономическия растеж, който може да намери подкрепа в банкови операции не само на национална, но и в задгранична територия чрез механизма на банкова експанзия, изразен в придобиване на банкови активи в друга държава, осигуряващо нови печалби и растеж. Ето защо макрофинансовата рамка е определяща за банковия бизнес и за мащаба на разрастване на банковата клонова мрежа – както в страната на първоначално регулаторно лицензиране, така и зад граница.

JEL Класификатор: G21, G31, G32
Кодове на научна квалификация:
Страници: 11
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ПРЕПОЗИЦИОНИРАНЕ НА ТУРИСТИЧЕСКА ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ*

    Целта на настоящото изследване е, въз основа на съществуващите основни фактори и специфични предпоставки да се изследва и обоснове необходимостта от препозициониране на туристическа дестинация България. Изведени са някои същностни характеристики на препозиционирането в сферата на туризма. Очертани са основни аспекти на настоящата и на очакваната ...

  • КОНЦЕПТУАЛИЗИРАНЕ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА

    Настоящата студия разглежда епистемологичните проблеми, свързани с ценността на бранда като латентен потребителски конструкт. Основните цели са определяне мястото на ценността на бранда, базирайки се на съществуващото знание, както и извеждането на концептуална дефиниция, отчитаща източниците и ползите от нея за крайния потребител. В подкрепа на ...

  • ОЦЕНКА И АНАЛИЗ НА ПАЗАРНИЯ ПОТЕНЦИАЛ ЗА ДИГИТАЛНИ ФИНАНСОВИ УСЛУГИ В СУБСАХАРНА АФРИКА

    Африка е континентът, в който концентрацията на беднитете е най-високата в света. Това поражда дисбаланс между континентите и различните държави, водейки до висока миграция и големи диспропорции в икономическата активност на хората. Един от основните проблеми в развиващите се страни е достъпът до финансови услуги. Тази особеност поражда ...