КРИТИЧЕН АНАЛИЗ НА ПРОБЛЕМИТЕ В БОЛНИЧНИЯ СЕКТОР

Автори

Ключови думи
здравеопазване, болнична помощ, лечебни заведения, болничен сектор.

Резюме
Мисията на болничните заведения е да предлагат и предоставят достъпна, висококачествена и висококвалифицирана медицинска помощ. Тя трябва да бъде в обхват, качество и обем, които следва да задоволяват потребностите от болнична помощ и високоспециализирани дейности и изследвания на населението. Същевременно тя трябва да бъде насочена и към възстановяване и укрепване на здравето на населението, към снижаване на смъртността и повишаване качество-то на живот на населението на България. Данните за разходите за болнична медицинска помощ сочат, че на практика те представляват половината от всички разходи за здравноосигурителни плащания. Все още не са въведени обаче съвременните показатели за измерване ефективността на здравните дейности, които отчитат както извършените разходи, така и получените ползи за пациентите. Това представлява и основният проблем в управлението на здравноосигурителната система в нашата страна, а самата болнична помощ генерира многобройни проблеми, които непрекъснато се задълбочават.

JEL Класификатор: I11, I12, I15, I18.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ОРГАНИЗАЦИОННИ ПОДХОДИ ЗА МИНИМАЛИЗИРАНЕ НА КИБЕРРИСКОВЕТЕ ПРИ ОДИТОРСКАТА ДЕЙНОСТ

    Условията на дигитализиране и компютъризиране на процесите и дейностите налагат, одитът да се приспособява към тях чрез прилагане на адекватни и иновативни подходи. Тези условия пораждат нови заплахи и предизвикателства, свързани с кибератаки. Нанесените финансови и репутационни щети от последните се увеличаваt всяка година. Напредъкът в ...

  • ЕФЕКТЪТ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ КРЕДИТНИ РЕГУЛАЦИИ ВЪРХУ ИПОТЕЧНОТО КРЕДИТИРАНЕ И ИНВЕСТИЦИИТЕ В ИПОТЕЧНИ ОБЛИГАЦИИ

    Ипотечното кредитиране запазва своята важна социална функция и след кризата, но продължава да представлява сериозен финансов риск както за потребителите, така и за кредитните институции, които отпускат ипотечни кредити. Еволюцията в кредитирането през последните десет години засилва конкуренцията на ипотечния пазар и е в тясна връзка с динамичните ...

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

    Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена ...