ОПТИМИЗИРАНЕ НА ЕКСПОРТА В СЕКТОР ВИНОПРОИЗВОДСТВО ПО ПРИМЕРА НА ВИНАРСКА ИЗБА „ЧЕРНОМОРСКО ЗЛАТО“ АД

Автори

Ключови думи
лозарство, винопроизводство, експорт, пазари.

Резюме
Повишаването на потенциала в българското винопроизводство при динамичните промени на пазара от началото на XXI век може да се постигне чрез умело съчетаване на традиции и инвестиции в иновативни технологии за сектора. В настоящото изследване представяме постигнатите добри резултати от винарска изба „Черноморско злато“ АД, която е водеща в бранша при налагането на ефективни инвестиционни решения, като поставя нов етап в развитието на земеделския подотрасъл. Мениджмънтът на избата постига добри финансови резултати с инвестиции в 650 хектара собствени лозя от най-популярните класически винени сортове, които дават възможност за оптимизиране на експорта към европейските и световните пазари. На финала на изследването са представени няколко важни извода: Обосновава се необходимостта от ефективна национална и европейска подкрепа на водещите български лозаро-винарски региони за производството на качествени вина в микро- и малки предприятия, като така ще се оптимизират резерви за експорт. Финансовата подкрепа трябва да се свързва с повишаване на квалификацията на служители и работници, заети във винопроизводството, както и презентиране на нови качествени вина за увеличаване на продажбите в стра-ните‒членки на ЕС.

JEL Класификатор: Q10, Q11, L66.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • УСТОЙЧИВОТО СЧЕТОВОДСТВО В МИННОДОБИВНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ – ИНТЕГРАЦИЯ В СТРАТЕГИЧЕСКИЯ ПОДХОД

    Статията представя анализ на интегрирането на устойчивото счетоводство в стратегическия подход на миннодобивните предприятия. Обхватът на проучването включва обяснение на ключовите аспекти на устойчивото счетоводство, представяне на успеш-ни практики в други индустрии и анализ на начините, чрез които като средство на управлението може да бъде ...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД ОМНИКАНАЛНОТО БАНКИРАНЕ

    Омниканалното банкиране е форма за предоставяне на банкови услуги, чиято задача е да комбинира различни канали за продажба, така че клиент, започнал покупка например в банков клон, да може да я завърши дигитално навсякъде другаде с помощта на телефон, таблет или лаптоп. Изследването има за цел да посочи линията между онлайн банкирането и ...

  • СТАТИСТИЧЕСКИ АНАЛИЗ НА ЗДРАВНОТО СЪСТОЯНИЕ НА НАСЕЛЕНИЕТО В БЪЛГАРИЯ

    Целта на разработката е да се установят тенденциите и закономерностите в състоянието и динамиката на здравното състояние на населението в България за периода 2010‒2022 г. чрез статистически методи. Описана е системата от показатели за характеризиране на здравното състояние на населението и са представени информационните аспекти на ...