МЕТОДИКО-ОРГАНИЗАЦИОННИ АСПЕКТИ НА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ДРЕБНОТО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО В СФЕРАТА НА ТУРИЗМА

Автори

Ключови думи
малък туристически бизнес, дребно предприемачество, туристическа индустрия, МСП.

Резюме
Предприемачеството в туризма играе решаваща роля в стимулирането на иновациите, растежа и конкурентоспособността в туристическата индустрия. Като динамична и многостранна област предприемачеството в туризма включва набор от функции, които допринасят за създаването, развитието и управлението на туристическия бизнес и продукти. Предприемачеството в туризма е нововъзникнала дисциплина с нарастващ растеж, която привлича вниманието на учени от различни области чрез техния интердисциплинарен опит. Изследванията в тази област обаче са изправени пред същите методологични и изследователски слабости като в други научни области, затова и резултатите от изследванията все още не допринасят значимо за улесняване дейността на предприемачите. Тъй като предприемачеството в туризма е в етап на концептуализация и теоретизиране, изследванията в тази област изискват фундаментални насоки с проучвателни цели, качествени и синтетични подходи, обосновани теоретични стратегии и сравнителни и дедуктивни подходи. На база на теоретични постановки са систематизирани основните характеристики и проблеми в областта на методико-организационни аспекти на изследователския процес в туристическия бизнес. Анализирани са научните изследвания в областта на предприемачеството в туризма. Представен е алгоритъм на изследователския процес при проучване на туристическите организации. Проследява се изследователският процес на туристическите организации в шест последователни стъпки и са идентифицирани основните източници на данни.

JEL Класификатор: Z3, Z32
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • МАШИННО САМООБУЧЕНИЕ ПРИ VAR КАТО ОЦЕНКА ЗА ПАЗАРНИЯ РИСК ‒ ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ

    Изследването прави опит да изведе основните предимства и предизвикателства пред Deep Autoregressive (DeepAR) като един от модерните алгоритми за машинно самообучение (ML) както при неговото приложение за анализ на времеви редове, така и вчастност за извеждане на оценка за стойност под риск Value at Risk (VaR). Анализът включва и оценка посредством ...

  • ЦЕНОВА ДИНАМИКА НА ЖИЛИЩНИЯ ПАЗАР В БЪЛГАРИЯ

    В разработката е представено изследване на факторите, които влияят върху динамиката на цените на българския жилищен пазар. Българският жилищен пазар претърпя значителни колебания в цените на имотите през последното десетилетие. Това изследване има за цел да проучи и анализира множеството фактори, влияещи върху динамиката на цените на българския ...

  • РАЗВИТИЕ НА ЗАСТРАХОВАНЕТО „ЖИЛИЩА И ДОМАШНО ИМУЩЕСТВО“ В ЗАД „ОЗК ЗАСТРАХОВАНЕ“ АД

    Основна цел на изследването е да се оценят състоянието и перспективите за развитие на застраховката „Жилища и домашно имущество“, предлагана от ЗАД „ОЗК ЗАСТРАХОВАНЕ“ АД. В студията е направена теоретична обосновка на застраховката; разгледани са особеностите на застрахователното покритие, предлагано от ЗАД „ОЗК ЗАСТРАХОВАНЕ“ АД; проследена е ...