МЕТОДИКО-ОРГАНИЗАЦИОННИ АСПЕКТИ НА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ДРЕБНОТО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО В СФЕРАТА НА ТУРИЗМА

Автори

Ключови думи
малък туристически бизнес, дребно предприемачество, туристическа индустрия, МСП.

Резюме
Предприемачеството в туризма играе решаваща роля в стимулирането на иновациите, растежа и конкурентоспособността в туристическата индустрия. Като динамична и многостранна област предприемачеството в туризма включва набор от функции, които допринасят за създаването, развитието и управлението на туристическия бизнес и продукти. Предприемачеството в туризма е нововъзникнала дисциплина с нарастващ растеж, която привлича вниманието на учени от различни области чрез техния интердисциплинарен опит. Изследванията в тази област обаче са изправени пред същите методологични и изследователски слабости като в други научни области, затова и резултатите от изследванията все още не допринасят значимо за улесняване дейността на предприемачите. Тъй като предприемачеството в туризма е в етап на концептуализация и теоретизиране, изследванията в тази област изискват фундаментални насоки с проучвателни цели, качествени и синтетични подходи, обосновани теоретични стратегии и сравнителни и дедуктивни подходи. На база на теоретични постановки са систематизирани основните характеристики и проблеми в областта на методико-организационни аспекти на изследователския процес в туристическия бизнес. Анализирани са научните изследвания в областта на предприемачеството в туризма. Представен е алгоритъм на изследователския процес при проучване на туристическите организации. Проследява се изследователският процес на туристическите организации в шест последователни стъпки и са идентифицирани основните източници на данни.

JEL Класификатор: Z3, Z32
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗЪТ В УПРАВЛЕНИЕТО НА ФАРМАЦЕВТИЧНИЯ СЕКТОР: ТЕОРЕТИКО ‒ ПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ

    Фармацевтичният пазар се отличава със силно конкурентна среда, която често е белязана от монополни влияния и нелоялни взаимоотношения. В разрез с добрата лекарствена практика се установяват и случаи на предлагане на фалшиви лекарствени продукти или такива, съдържащи нерегламентирани компоненти в състава си. Всичко това е в името на преследване на ...

  • ИЗБОР НА ДОСТАВЧИК ОТ ФИРМАТА

    Логистиката е ключова функционална област във фирменото управление. Тя се фокусира върху реалните процеси във фирмата и има съществено значение за повишаване ефективността и конкурентоспособността на всяка организация. Постоянните промени в политиките по търсенето и предлагането, икономическите процеси, технологиите и други фактори, касаещи ...

  • КРИЗИСЕН МЕНИДЖМЪНТ ПРЕЗ COVID-19 И ЕФЕКТА МУ ВЪРХУ ПРОФЕСИОНАЛНОТО УПРАВЛЕНИЕ НА ОФИС СГРАДИ

    Преминаването на всички през пандемията от COVID-19 ни постави пред редица предизвикателства. Изключително важен в този момент беше кризисният мениджмънт като основа, за да може частният сектор да продължи да поддържа нормален ритъм на работа. Неизбежно ситуацията налага, много бизнеси да преустановят дейността си, други да преминат изцяло в ...