МЕТОДИКО-ОРГАНИЗАЦИОННИ АСПЕКТИ НА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ДРЕБНОТО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО В СФЕРАТА НА ТУРИЗМА
Автори
Ключови думи
малък туристически бизнес, дребно предприемачество, туристическа индустрия, МСП.
Резюме
Предприемачеството в туризма играе решаваща роля в стимулирането на иновациите, растежа и конкурентоспособността в туристическата индустрия. Като динамична и многостранна област предприемачеството в туризма включва набор от функции, които допринасят за създаването, развитието и управлението на туристическия бизнес и продукти. Предприемачеството в туризма е нововъзникнала дисциплина с нарастващ растеж, която привлича вниманието на учени от различни области чрез техния интердисциплинарен опит. Изследванията в тази област обаче са изправени пред същите методологични и изследователски слабости като в други научни области, затова и резултатите от изследванията все още не допринасят значимо за улесняване дейността на предприемачите. Тъй като предприемачеството в туризма е в етап на концептуализация и теоретизиране, изследванията в тази област изискват фундаментални насоки с проучвателни цели, качествени и синтетични подходи, обосновани теоретични стратегии и сравнителни и дедуктивни подходи. На база на теоретични постановки са систематизирани основните характеристики и проблеми в областта на методико-организационни аспекти на изследователския процес в туристическия бизнес. Анализирани са научните изследвания в областта на предприемачеството в туризма. Представен е алгоритъм на изследователския процес при проучване на туристическите организации. Проследява се изследователският процес на туристическите организации в шест последователни стъпки и са идентифицирани основните източници на данни.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки