ЕВОЛЮЦИОНЕН АСПЕКТ НА КОНКУРЕНТНИТЕ ПРЕДИМСТВА НА ФИРМАТА

Автори

Ключови думи
конкурентни предимства, ресурсно-базиран подход, структурен подход.

Резюме
Теорията за конкурентните предимства в икономическата литература има нарастваща популярност в САЩ и Западна Европа след 90-те години на миналия век, но за съжаление това не важи в пълна степен и за България. В тази връзка настоящата статия има за цел да представи основни изследователски открития в чуждестранната литература и приносите към структурния и ресурсно-базирания подход на стратегическия икономикс, да се направи опит за тяхното съвместно допълване и да се очертаят насоките за последващо развитие и бъдещи изследвания. Идеята на автора е да покаже необходимостта от осветляване на теорията за конкурентните предимства в контекста на тяхната еволюция през годините.

JEL Класификатор: L10, L20.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ХАРМОНИЗИРАНЕ НА ДАНЪЧНОТО ОБЛАГАНЕ С ДДС В ЕС КАТО ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА ДАНЪЧНИТЕ ИЗМАМИ

    Изследването разглежда необходимостта от подобряване на събираемостта на данъчните приходи от облагане с ДДС в контекста на хармонизирането на данъчната политика в рамките на ЕС. Голямото несъответствие в приходите от ДДС за страните–членки на ЕС показва, че са необходими още реформи в системата на този данък с цел намаляване на измамите и ...

  • СЧЕТОВОДНО-ИНФОРМАЦИОННО ОСИГУРЯВАНЕ НА ВЗЕМАНИЯТА ОТ КЛИЕНТИ (ПО ПРИМЕРА НА ТОВАРНИТЕ АВТОТРАНСПОРТНИ ПРЕДПРИЯТИЯ)

    Разчетните отношения в товарното автотранспортно предприятие се формират още от момента на неговото учредяване. Голям обем разчетни операции се реализират при неговото функциониране. Разчети възникват и при обявяването на автотранспортното предприятие с товарна дейност в ликвидация и несъстоятелност. Основни форми на проявление на разчетите са ...

  • СОБСТВЕНИЯТ КАПИТАЛ ВЪВ ФИНАНСОВИТЕ ОТЧЕТИ

    Статията е посветена на собствения капитал във финансовите отчети на нефинансовите предприятия. Целта на изследването е да се разкрие как се представя информацията за капитала във финансовите отчети на предприятието и да се определят изискванията, на които трябва да отговаря информацията. За постигане на целите на изследването следва да се решат ...