ХАРМОНИЗИРАНЕ НА ДАНЪЧНОТО ОБЛАГАНЕ С ДДС В ЕС КАТО ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА ДАНЪЧНИТЕ ИЗМАМИ

Автори

Ключови думи
данъчно облагане, ДДС, данъчно законодателство, ЕС и данъчни измами.

Резюме
Изследването разглежда необходимостта от подобряване на събираемостта на данъчните приходи от облагане с ДДС в контекста на хармонизирането на данъчната политика в рамките на ЕС. Голямото несъответствие в приходите от ДДС за страните–членки на ЕС показва, че са необходими още реформи в системата на този данък с цел намаляване на измамите и грешките при отчитането. Тясното сътрудничество и обменът на информация между приходните администрации на отделните държави ще направи по-ефективна борбата с нарушенията на данъчната правна уредба за облагане с ДДС и тези, които целят избягване на данъчно облагане да не могат да се възползват от несъответствията и пропуските на националното данъчно законодателство.

JEL Класификатор: F53, F55, H26.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СТРАТЕГИИ И ПЕРСПЕКТИВИ ЗА РАЗВИТИЕ НА БИОЛОГИЧНИТЕ СТОПАНСТВА

    Актуалността на темата се определя от възможностите, които предлагат биологичните стопанства. Те се свързват с опазване на околната среда и човешкото здраве, както и с възможността за акумулиране на приходи чрез природощадящи практики. Проблемът, свързан с преминаването към стартиране на производство в биостопанства, е необходимостта, по-голям ...

  • СЪСТОЯНИЕ И ТЕНДЕНЦИИ НА РАЗВИТИЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ КООПЕРАЦИИ В БЪЛГАРИЯ

    Актуалността на темата се определя от факта, че кооперациите са особен вид стопански структури, които в условията на пазарно стопанство и силна конкурентна среда, осъществяват стопанска дейност за задоволяване на икономическите, социалните и културни потребности на своите член-кооператори. Проблемът, свързан с тяхната устойчивост и бъдещото им ...

  • АНАЛИЗ НА ПАЗАРА И ПРОФИЛЪТ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ЗАХАРНИТЕ И ШОКОЛАДОВИТЕ ИЗДЕЛИЯ В БЪЛГАРИЯ

    Изследователското внимание в настоящата разработка се насочва към особеностите при пазарното позициониране на категорията „захарни и шоколадови изделия“. Отчита се, че пазарът на захарни и шоколадови изделия в България е част от глобалния икономически пазар и състоянието му се влияе от водещи съвременни тенденции при потребителското търсене. Обект ...