ПОСТИГАНЕ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ В БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИТЕ

Автори

Ключови думи
конкуренция, конкурентоспособност, бизнес организации.

Резюме
В настоящата статия авторът си поставя за цел да се анализират, оценят и в необходима степен разграничат конкуренцията и конкурентоспособността в бизнес организациите. Разглеждайки основните стратегии, ролята и методите за оценка на

конкурентоспособността на фирмите и организациите, да се изведат стратегии за постигане на ефективно управление.

За потвърждаване на поставената цел са поставени следните задачи:

1. Анализ, оценка и разграничаване на понятията конкуренция и конкурентоспособност.

2. Изследване ролята на конкурентоспособността и методи за оценка.

3. Да се изведат стратегии за постигане на ефективно управление въз основа на SWOT анализ.

JEL Класификатор: L5, M2.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 10
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ОСОБЕНОСТИ НА ВЪТРЕШНИТЕ И ВЪНШНИТЕ УПРАВЛЕНСКИ КОНСУЛТАНТИ

    В статията се разкрива същността на управленското консултиране. Обръща се внимание на характерните особености на вътрешните и външните управленски консултанти. Акцентира се върху предимствата и недостатъците на тези два вида, като едно от условията при избора на управленски консултант....

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ВЪЗГЛЕДИ ОТНОСНО МОТИВАЦИЯТА НА ПЕРСОНАЛА

    В настоящата разработка е направен анализ на концептуалните възгледи и основните дефиниции, които разкриват в най-пълна степен същността на мотивите и мотивацията през различните периоди от време. Представени са основните мотивационни модели и теории за мотивация, които посочват необходимите методи за стимулиране и мотивиране на работниците и ...

  • СЕГМЕНТАЦИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ С ДАННИ ОТ ИНДУСТРИАЛНИ ПАНЕЛИ

    В зависимост от пазара, на който работят, стопанските организации срещат трудност да съотнасят таргетирания сегмент потребители към оперативно значими характеристики на предлагането. Създава се вътрешно организационен натиск за използване на априори сегментационен подход, базиран на тези значими характеристики на предлагането. Настоящата статия ...