ОСОБЕНОСТИ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ТУРИСТИЧЕСКА ДЕСТИНАЦИЯ

Автори

Ключови думи
туристическа дестинация, конкурентоспособност, туристически продукт, фактори.

Резюме
Целта на настоящата разработка е да се разгледат особеностите на туристическата дестинация и възможностите да е конкурентоспособна. Дефинирани са понятията конкуренция и конкурентоспособност. Представен е комплексният продукт на туристическа дестинация с неговите характеристики. Изследвани са основните фактори, определящи конкурентоспособността на туристическата дестинация .

JEL Класификатор: L83.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗ НА ПАЗАРА И ПРОФИЛЪТ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ЗАХАРНИТЕ И ШОКОЛАДОВИТЕ ИЗДЕЛИЯ В БЪЛГАРИЯ

    Изследователското внимание в настоящата разработка се насочва към особеностите при пазарното позициониране на категорията „захарни и шоколадови изделия“. Отчита се, че пазарът на захарни и шоколадови изделия в България е част от глобалния икономически пазар и състоянието му се влияе от водещи съвременни тенденции при потребителското търсене. Обект ...

  • БЕНЕФИЦИЕНТИТЕ – КЛЮЧОВ КОМПОНЕНТ В ПРОЦЕСА НА ЕВРОПЕЙСКОТО ФИНАНСИРАНЕ В Р БЪЛГАРИЯ

    Настоящата разработка се ангажира с изследване ролята на бенефициентите в България при усвояване на европейското финансиране през първия планов период от членството на страната в Европейския съюз (ЕС). Актуалността на изследването се предопределя от ключовото им значение, като преки участници в приложението на европейските финансови средства, ...

  • ТЕОРИЯ ЗА РЕГИОНАЛНАТА РИСКОВА ПРЕМИЯ. КЛЪСТЕРИЗАЦИЯ НА КАПИТАЛОВИТЕ ПАЗАРИ

    Основният проблем при оценяването на компаниите е намиране на цената на собствения капитал и отразяването на асоциираните рискове. Важен компонент от тази цена е коректното отразяване на пазарните рискове. В настоящото изследване се доказва наличието на странова/регионална рискова премия, също така се апробира технология за класифициране на ...