ПРЕЦИЗИРАНЕ НА РЕГРЕСИОННАТА ЗНАЧИМОСТ ЧРЕЗ ФИКТИВНИ РЕГРЕСОРИ, ПРОДУКТ НА УИНСОРИЗАЦИЯ НА УСЛОВНИ ПРОМЕНЛИВИ

Автори

Ключови думи
регион на доверителност, анализ на основните компоненти, айген-стойности, айген-вектори, уравнение на елипсоид.

Резюме
Регресионната връзка често е изправена пред редица проблеми, сред които липса на статистическа значимост, наличие на висока статистическа грешка и неувереност в резултатите. Преодоляването на въпросните става чрез усложняване на модела или направата на тежки допускания, всяко от които ограничава свободата на действие. Не такава е ситуацията при наличието на екстремни стойности, тъй като същите не позволяват усложняване на модела или направата на допускания. Те изискват използването на алтернативна методология, каквато е уинсоризацията. Разработена за нуждите на предварителния анализ на данните, уинсоризацията е приложима и при извеждане на регресионната връзка. Независимо от същото, уинсоризацията се характеризира с ключов недостатък – използването ѝ върху данни, за които се приема, че са неусловни, макар същите да се включват в регресионна връзка. Необходим се оказва модел, изразяващ регресионната връзка, отчитайки наличието на екстремуми и преодолявайки същите, в случая чрез фиктивни променливи.

JEL Класификатор: C15, C24, C34, C58.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ДОХОДА В СЪВРЕМЕННОТО СЧЕТОВОДСТВО

    Финансовите резултати са един от основните обекти на счетоводството и предмет на задълбочени теоретични изследвания от науката по света. В настоящата разработка вниманието е насочено към изясняване на понятията, свързани с тяхното измерване, отчитане и представяне. Направен е опит за формулиране на основните теории за същността, характера и ...

  • ПЛАЦЕБО ЕФЕКТИТЕ В МАРКЕТИНГА И ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ

    Основна цел на настоящата студия е да се представи методология за изследване влиянието на маркетинговите плацебо ефекти върху потребителската удовлетвореност. В синтезиран вид е представена същността на плацебо ефектите от маркетингови стимули и са дискутирани подходите за тяхното установяване и измерване. Предложен е концептуален модел, обвързващ ...

  • ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНИ АСПЕКТИ НА ИЗСЛЕДВАНЕ УСТОЙЧИВОСТТА НА КОНКУРЕНТНОТО ПРЕДИМСТВО НА РАННОИНТЕРНАЦИОНАЛИЗИРАЩИТЕ СЕ МСП

    На базата на критичен анализ на ключови категории и теоретични постановки, настоящата разработка представя алгоритъм за емпирично изследване на устойчивостта на конкурентното предимство на фирмата към момента на основаване. Тя също така предлага класификация на ресурсите на ранноинтернационализиращите се МСП и анализ на техния потенциал като ...