КОНЦЕПТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕФИНИРАНЕТО НА ГЛОБАЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ ФИРМИ

Автори

Ключови думи
глобално създадени фирми, международни нови предприятия, ранна и бърза интернационализация.

Резюме
Глобално създадените фирми са предмет на научно изследване вече трето десетилетие, а все още не разполагаме нито с единна дефиниция, нито с общоприета методика за тяхното идентифициране. Като разглежда еквивалентността на обема и съдържанието на понятията „глобално създадени фирми“ и „международни нови предприятия“, настоящата студия концептуализира глобално създадените фирми като: млади малки и средни предприятия, които се създават с цел извършване на международна дейност и извличат значителна част от своите приходи от международни продажби. На базата на обзор на съществуващата литература по отношение на критериите степен на интернационализация, пазарен обхват и скорост на интернационализация, тя подкрепя тезата за необходимост от прилагане на строго ограничителни критерии, които да отсеят онези фирми, които действително отговарят на формулираната теоретична рамка.

JEL Класификатор: F23.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ОЦЕНКА НА ФАКТОРИТЕ, ОКАЗВАЩИ ВЪЗДЕЙСТВИЕ ПРИ РАЗКРИВАНЕ НА „ЗЕЛЕНИ” РАБОТНИ МЕСТА В БЪЛГАРИЯ

    Целта на разработката е да се оцени потенциалът за създаване и развитие на ,,зелени” работни места в България. Поставени са следните конкретни задачи: • Да бъде анализирана националната политика по отношение на „зелените” работни места и да бъдат посочени добри „зелени” практики в страната, където се реализира „зелена” заетост. • Чрез емпирични ...

  • ПОДХОДИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ РАЗЛИЧИЯТА В КОНВЕРГЕНТНОТО ПОКРИТИЕ НА МААСТРИХТСКИТЕ КРИТЕРИИ. ПРИЛАГАНЕ НА ДИНАМИЧЕН МОДЕЛ НА ДЪЛГОВА УСТОЙЧИВОСТ В ЕС

    Изследването се фокусира върху проблема за диференцираното покритие на системата от правила и параметри или т.нар. Маастрихтска критериална система . Необходимостта от прилагане на алтернативни подходи за оценка е продиктувана от нуждата от по точен измерител на реалния интеграционен процес. Приложението на Сигма- и Бета-конвергентните подходи има ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКАТА ЕФЕКТИВНОСТ ОТ ИЗПОЛЗВАНЕ НА СОБСТВЕНИТЕ МАРКИ НА ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ

    В разработката се разглеждат основни постановки, свързани с установяване на резултатите от използване на собствени марки в дейността на търговските вериги. Извършва се същностна характеристика и се очертава взаимовръзката на понятията „икономически ефект“ и „икономическа ефективност“ . Опре¬делят се примерни критерии и се открояват основни ...