КОНЦЕПТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕФИНИРАНЕТО НА ГЛОБАЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ ФИРМИ

Автори

Ключови думи
глобално създадени фирми, международни нови предприятия, ранна и бърза интернационализация.

Резюме
Глобално създадените фирми са предмет на научно изследване вече трето десетилетие, а все още не разполагаме нито с единна дефиниция, нито с общоприета методика за тяхното идентифициране. Като разглежда еквивалентността на обема и съдържанието на понятията „глобално създадени фирми“ и „международни нови предприятия“, настоящата студия концептуализира глобално създадените фирми като: млади малки и средни предприятия, които се създават с цел извършване на международна дейност и извличат значителна част от своите приходи от международни продажби. На базата на обзор на съществуващата литература по отношение на критериите степен на интернационализация, пазарен обхват и скорост на интернационализация, тя подкрепя тезата за необходимост от прилагане на строго ограничителни критерии, които да отсеят онези фирми, които действително отговарят на формулираната теоретична рамка.

JEL Класификатор: F23.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • НОВИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ НА ФИСКАЛНАТА ПОЛИТИКА В БЪЛГАРИЯ ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА ЦИКЛИЧНИТЕ ЕФЕКТИ В ИКОНОМИКАТА

    Съвременният фискален сектор е динамичен кръстопът на икономическите цели и социалните ползи в обществено-икономическия живот на всяка страна. Динамиката в сектора е естествено следствие от процесите в другите сектори, но и необходимо условие за тяхното нормално функциониране. В същото време фискалната политика е традиционно по-консервативна, а ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ФАКТОРНИТЕ МОДЕЛИ ПРИ ИЗВЕЖДАНЕ НА АКТИВНА ДОХОДНОСТ, ЗА НУЖДИТЕ НА АКТИВНИЯТ ПОРТФЕЙЛЕН МЕНИДЖМЪНТ

    В основата на управлението на портфейла стоят фундаментални показатели като доходността, рискът и рисковата експозиция. Активният портфейлен мениджмънт (АПМ) извежда иновативния показател активна доходност (алфа). Същата е от ключово значение за успешното приложение на активния портфейлен мениджмънт и реализирането на допълнителна печалба. За да я ...

  • КОНВЕРГЕНЦИЯТА В ЗОНАТА НА РАЗШИРЯВАНЕ НА ЕС (КРИТИЧЕН АНАЛИЗ, ПРОБЛЕМИ И ТЕНДЕНЦИИ)

    Целта на разработката е да анализира дали след финансовата криза от 2008 г. самото членство в ЕС е достатъчно условие за продължаване на конвергенцията на новоприсъединилите се страни със „старите“ членки на Общността. Значението на състоянието на бизнес средата, стабилността на фискалната система, предвидимостта и политическата стабилност в ...