КОНЦЕПТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕФИНИРАНЕТО НА ГЛОБАЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ ФИРМИ

Автори

Ключови думи
глобално създадени фирми, международни нови предприятия, ранна и бърза интернационализация.

Резюме
Глобално създадените фирми са предмет на научно изследване вече трето десетилетие, а все още не разполагаме нито с единна дефиниция, нито с общоприета методика за тяхното идентифициране. Като разглежда еквивалентността на обема и съдържанието на понятията „глобално създадени фирми“ и „международни нови предприятия“, настоящата студия концептуализира глобално създадените фирми като: млади малки и средни предприятия, които се създават с цел извършване на международна дейност и извличат значителна част от своите приходи от международни продажби. На базата на обзор на съществуващата литература по отношение на критериите степен на интернационализация, пазарен обхват и скорост на интернационализация, тя подкрепя тезата за необходимост от прилагане на строго ограничителни критерии, които да отсеят онези фирми, които действително отговарят на формулираната теоретична рамка.

JEL Класификатор: F23.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ФАКТОРНИТЕ МОДЕЛИ ПРИ ИЗВЕЖДАНЕ НА АКТИВНА ДОХОДНОСТ, ЗА НУЖДИТЕ НА АКТИВНИЯТ ПОРТФЕЙЛЕН МЕНИДЖМЪНТ

    В основата на управлението на портфейла стоят фундаментални показатели като доходността, рискът и рисковата експозиция. Активният портфейлен мениджмънт (АПМ) извежда иновативния показател активна доходност (алфа). Същата е от ключово значение за успешното приложение на активния портфейлен мениджмънт и реализирането на допълнителна печалба. За да я ...

  • ИЗМЕРВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА НА ДИСТРИБУЦИОННАТА СИСТЕМА

    Глобализацията на бизнеса и изострянето на конкуренцията провокира нарастващия интерес към въпросите за подобряването на ефективността на веригата на разпределение, развитието и активното внедряване на дистрибуционния подход в практиката на управление на съвременните фирми. Това от своя страна изисква да се разработи аналитичен инструментариум за ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКАТА ЕФЕКТИВНОСТ ОТ ИЗПОЛЗВАНЕ НА СОБСТВЕНИТЕ МАРКИ НА ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ

    В разработката се разглеждат основни постановки, свързани с установяване на резултатите от използване на собствени марки в дейността на търговските вериги. Извършва се същностна характеристика и се очертава взаимовръзката на понятията „икономически ефект“ и „икономическа ефективност“ . Опре¬делят се примерни критерии и се открояват основни ...