КОНВЕРГЕНЦИЯТА В ЗОНАТА НА РАЗШИРЯВАНЕ НА ЕС (КРИТИЧЕН АНАЛИЗ, ПРОБЛЕМИ И ТЕНДЕНЦИИ)

Автори

Ключови думи
конвергенция, растеж, институционално доверие, инвестиции.

Резюме
Целта на разработката е да анализира дали след финансовата криза от 2008 г. самото членство в ЕС е достатъчно условие за продължаване на конвергенцията на новоприсъединилите се страни със „старите“ членки на Общността. Значението на състоянието на бизнес средата, стабилността на фискалната система, предвидимостта и политическата стабилност в индивидуалните страни членки, придобиват не по-малка значимост от общо-европейските фактори за развитие и растеж. Страните, които предприемат бързи и адекватни корекции за стабилизиране на публичните финанси и заедно с това са постигнали съществен напредък по отношение на пропазарните реформи в годините преди финансовата криза, като Естония и Латвия, успяват да продължат конвергенцията с ЕС след тежък спад на БВП от 2008-2009 г. Част от причините са в общественото доверие и подкрепа за бързи и мащабни корекции в областта на публичните финанси още през 2009 г., което ограничава отлива на инвестиции.

JEL Класификатор: F36, F43.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 24
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ФАКТОРНИТЕ МОДЕЛИ ПРИ ИЗВЕЖДАНЕ НА АКТИВНА ДОХОДНОСТ, ЗА НУЖДИТЕ НА АКТИВНИЯТ ПОРТФЕЙЛЕН МЕНИДЖМЪНТ

    В основата на управлението на портфейла стоят фундаментални показатели като доходността, рискът и рисковата експозиция. Активният портфейлен мениджмънт (АПМ) извежда иновативния показател активна доходност (алфа). Същата е от ключово значение за успешното приложение на активния портфейлен мениджмънт и реализирането на допълнителна печалба. За да я ...

  • СИТУАЦИОНЕН АНАЛИЗ НА БРАНДОВЕТЕ В КАТЕГОРИЯТА БУТИЛИРАНИ ВОДИ В БЪЛГАРИЯ

    В студията са разгледани профилът и тенденциите в категорията бутилирани води в страната. По този начин се очертава актуалното състояние на бизнес средата в категорията, обект на анализ в настоящата разработка. Целта на студията е, чрез ситуационен анализ на категорията бутилирани води в България и направените изводи и констатации, да се повиши ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКАТА ЕФЕКТИВНОСТ ОТ ИЗПОЛЗВАНЕ НА СОБСТВЕНИТЕ МАРКИ НА ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ

    В разработката се разглеждат основни постановки, свързани с установяване на резултатите от използване на собствени марки в дейността на търговските вериги. Извършва се същностна характеристика и се очертава взаимовръзката на понятията „икономически ефект“ и „икономическа ефективност“ . Опре¬делят се примерни критерии и се открояват основни ...