БЪЛГАРСКИЯТ ЕНЕРГИЕН ПАЗАР – СТРУКТУРА И ВИДОВЕ ПАЗАРНИ МОДЕЛИ

Автори

Ключови думи
енергийна политика; енергиен пазар; пазарни модели.

Резюме
През последните две десетилетие се извършва съществена преоценка на енергийната политика и в частност на конкретната роля на държавата в осигуряването на енергийните услуги. Настъпилите промени допринесоха за формирането на настоящата пазарна структура на отрасъла, а именно функционирането на два паралелни пазара на електроенергия (свободен и регулиран). Анализирането на структурата на тези пазари, техните предимства и недостатъци е основна цел на студията. Обект на изследването е електроенергийният пазар в неговата цялост, а предмет са различните пазарни модели – на „единствения купувач“ и на „двустранните договори“ – формирани в българската икономика през последните 20 години. Във връзка с постигането на конкретната цел се реша¬ват следните научни задачи: обща оценка на българския енергиен пазар; анализ на промяната в пазарната структура; оценка на предимствата и недостатъците на съответните пазарни модели.

JEL Класификатор: L10; D40.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 24
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗМЕРВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА НА ДИСТРИБУЦИОННАТА СИСТЕМА

    Глобализацията на бизнеса и изострянето на конкуренцията провокира нарастващия интерес към въпросите за подобряването на ефективността на веригата на разпределение, развитието и активното внедряване на дистрибуционния подход в практиката на управление на съвременните фирми. Това от своя страна изисква да се разработи аналитичен инструментариум за ...

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕФИНИРАНЕТО НА ГЛОБАЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ ФИРМИ

    Глобално създадените фирми са предмет на научно изследване вече трето десетилетие, а все още не разполагаме нито с единна дефиниция, нито с общоприета методика за тяхното идентифициране. Като разглежда еквивалентността на обема и съдържанието на понятията „глобално създадени фирми“ и „международни нови предприятия“, настоящата студия ...

  • КОНВЕРГЕНЦИЯТА В ЗОНАТА НА РАЗШИРЯВАНЕ НА ЕС (КРИТИЧЕН АНАЛИЗ, ПРОБЛЕМИ И ТЕНДЕНЦИИ)

    Целта на разработката е да анализира дали след финансовата криза от 2008 г. самото членство в ЕС е достатъчно условие за продължаване на конвергенцията на новоприсъединилите се страни със „старите“ членки на Общността. Значението на състоянието на бизнес средата, стабилността на фискалната система, предвидимостта и политическата стабилност в ...