КОНТРОЛ ВЪРХУ АГРЕСИВНОТО ДАНЪЧНО ПЛАНИРАНЕ

Автори

Ключови думи
данъчен контрол, агресивно данъчно планиране, данъчни практики, обмен на информация.

Резюме
Настоящата разработка има за цел да представи агресивното данъчно планиране като практика на юридическите лица, която влияе неблагоприятно върху държавния бюджет. За целта е разгледана същността на агресивното данъчно планиране и са посочени някои от възможностите за използване му от юридическите лица. Те са на основата на прехвърлянето на данъчната загуба към друга юрисдикция и/или пренасянето на данъчна загуба за следваща година. За ограничаването на тези нелоялни практики е предложен стандарт за автоматичен обмен на информация, чрез който органите по приходите да разполагат с навременна информация за последващи контролни действия.

JEL Класификатор: H20, H26.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СТАТИСТИЧЕСКИ АНАЛИЗ НА ДИНАМИЧНИ ЗАВИСИМОСТИ – ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ

    Настоящата статия е посветена на основни аспекти при анализа на динамични зависимости в контекста на взаимовръзката между доходите и потреблението на домакинствата в България. След изясняване на природата на динамичните зависимости са идентифицирани различията между тях и статичните зависимости в съдържателен и познавателен аспект. Изведени са ...

  • SWOT АНАЛИЗ НА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА ФИРМИТЕ ОТ ВИНАРСКАТА ПРОМИШЛЕНОСТ В БЪЛГАРИЯ

    Специфичните географски и климатични характеристики, както и хилядолетните традиции в лозарството и винарството в страната ни са безспорни предпоставки за производство на висококонкурентни продукти и тяхната търговия в България и по света. Интернационализацията на фирмите от винарската промишленост се дължи на умението на предприемачите да се ...

  • ЕКЛЕКТИЧНИ ВЪЗГЛЕДИ ЗА ФИРМЕНАТА КУЛТУРА И МЕНИДЖЪРСКОТО ПОВЕДЕНИЕ

    На съвременния етап актуалността на разглежданата проблематика се обуславя главно от потребностите на реалната управленска практика във фирмите и от необходимостта да се предложи тя с теоретично и приложно познание, което да й позволи, методологически правилно и методично точно да осъществява съответните промени във фирмената култура и ...