ЕКЛЕКТИЧНИ ВЪЗГЛЕДИ ЗА ФИРМЕНАТА КУЛТУРА И МЕНИДЖЪРСКОТО ПОВЕДЕНИЕ

Автори

Ключови думи
фирмена култура, архитектоника, мениджърско поведение, бизнес приоритети, еклектични възгледи, иновативност, просперитет.

Резюме
На съвременния етап актуалността на разглежданата проблематика се обуславя главно от потребностите на реалната управленска практика във фирмите и от необходимостта да се предложи тя с теоретично и приложно познание, което да й позволи, методологически правилно и методично точно да осъществява съответните промени във фирмената култура и мениджърското поведение на конкретната организация.

Статията е посветена на един аспект в сферата на мениджмънта – взаимната връзка и взаимодействие на фирмената култура и мениджърското поведение. Обект на анализ и оценка са някои еклектични възгледи на формулировки за тях, като за целта е използван съответен инструментариум. Обобщени са характерните черти на съвременния профил на фирмената култура и свързаното с нея мениджърско поведение. Разгледани са атрибутивната специфика на мениджърското поведение, основните бизнес проблеми на практикуващите мениджъри, както и факторите, влияещи върху фирмената култура, и то през призмата на мениджърския опит на автора. Разбира се, такъв подход не е нов, тъй като това е един от основните моменти, свързан с изследването на процесите по развитието на мениджмънта. Новото е, че са определени резултатите от лансираната идея за необходимостта от структурна и логическа последователност при изследването на процесите в триадата „теория – практика – бизнес правила“. Накрая са направени съответните изводи за използваните фирмена култура и мениджърско поведение при определяне ефективността на мениджмънта от гледна точка просперитета на българските организации като цяло.

JEL Класификатор: M10, M12, M14.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ВЪНШНОТЪРГОВСКА ОРИЕНТАЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ

    Стратегическото географско разположение на България е решаваща предпоставка за участие в протичащите в световен мащаб политически, икономически, социални и културни процеси. Една от формите за интегриране на страните в световната икономика е развитието на международната търговия. Външнотърговската ориентация на всяка държава се превръща в ключов ...

  • СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ЗДРАВНОТО ЗАСТРАХОВАНЕ КАТО ВТОРИ СТЪЛБ НА ЗДРАВНООСИГУРИТЕЛНИЯ МОДЕЛ В БЪЛГАРИЯ

    През 2012 година бе извършен поредният етап от здравната реформа, свързан с промяна в дейността на здравноосигурителните дружества. Основна причина за тази трансформация е необходимостта от унифициране на българското застрахователно и осигурително законодателство с европейското. Дискусиите, породени в хода на нейното осъществяване, се водят и до ...

  • СПЕЦИФИЧНИ АСПЕКТИ НА ФИНАНСОВОТО УПРАВЛЕНИЕ В ЖИЛИЩНОТО СТРОИТЕЛСТВО

    Строителството е един от ключовите отрасли на съвременната икономика и като особено важен потребител на различни видове ресурси (материални, човешки и финансови), и като доставчик на готова продукция за почти всички останали икономически отрасли. Актуалността на изследването се обуславя именно от тази негова особена роля в икономиката, както и от ...