МЯСТО И РОЛЯ НА СЛУЖБИТЕ ЗА ФИНАНСОВО РАЗУЗНАВАНЕ В СЪВРЕМЕННИТЕ ФИНАНСОВИ СИСТЕМИ

Автори

Ключови думи
пране на пари, финансиране на тероризма, финансово разузнаване, приходи от престъпна дейност, сива икономика, организирана престъпност.

Резюме
В настоящата разработка се разглежда ролята на финансово-ра¬зузнавателните служби за гарантиране сигурността на финансовата система. Представена е ролята и структурата на финансово-разузнавателните служби на страните от Европейския съюз. Въз основа на извършения анализ е посочена по¬зицията, от която финансово-разузнавателната агенция може да изпълнява функциите си най-ефективно, като е направено и предложение за реформиране на службите, осигуряващи сигурността на финансовата система на Република България.

JEL Класификатор: F52, F65, H26, K42.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПОЛОЖИТЕЛНИ И НЕГАТИВНИ ЕФЕКТИ ЗА ИКОНОМИКИТЕ НА САЩ И ЕС ОТ СКЛЮЧВАНЕ НА ТРАНСАТЛАНТИЧЕСКОТО ТЪРГОВСКО И ИНВЕСТИЦИОННО ПАРТНЬОРСТВО

    В настоящата разработка е представена същността на трансатлантическо търговско и инвестиционно партньорство (ТТИП). Целта и е да докаже, че ТТИП носи повече позитиви отколкото негативи за икономиките на САЩ и ЕС. По време на преговорите, в резултат на различия в законодателната уредба на САЩ и ЕС, са поставени множество спорни въпроси, касаещи ...

  • ПРОУЧВАНЕ НА ЗАЯВИТЕЛСКАТА АКТИВНОСТ В ОБЛАСТТА НА ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ

    Статията представя резултатите от изследване, имащо за задача да оцени състоянието на обектите на индустриална собственост в България и свързаната с тях заявителска активност. Направен е анализ на институционалната рамка (структури и нормативна база) за развитие на индустриалната собственост и заявителската активност. Извършен е преглед на ...

  • ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА

    Целта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез бизнес стратегия във фирма от сектора на производството и търговията. Задачите, които са залегнали в разработката, са: ...