ИНСТИТУЦИОНАЛЕН ЕФЕКТ ВЪРХУ ЛИКВИДНОСТТА НА БЪЛГАРСКИЯ ФОНДОВ ПАЗАР

Автори

Ключови думи
фондов пазар, пазарна ликвидност, измерване на институционалното влияние.

Резюме
Фондовият пазар е изключително регулирана част от националната икономика, поради което търпи влиянието на важните институции в съответната държава. Ликвидността определя пазара качествено, а зависимостта й от действията на правителството и правната система е фактор за общото пазарно представяне. Количественият ефект на институционалните политики и мероприятия върху ликвидността на българския фондов пазар е висок, поради което пови¬шаването на институционалната ефективност е критично важно.

JEL Класификатор: G100.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • УЧАСТИЕ НА МАЛКИТЕ И СРЕДНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ В ОБЩЕСТВЕНО - ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ОТНОШЕНИЯ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ (МЕТОДИЧЕСКИ И СЧЕТОВОДНИ АСПЕКТИ)

    В настоящата разработка се извършва подробен анализ на различните видове малки и средни предприятия, които участват най-активно в обществено-икономическите отношения в Република България. През последните няколко години малките и средните предприятия са участник със стратегически характер в цялостното развитие на икономиката на България. Малките и ...

  • SWOT АНАЛИЗ НА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА ФИРМИТЕ ОТ ВИНАРСКАТА ПРОМИШЛЕНОСТ В БЪЛГАРИЯ

    Специфичните географски и климатични характеристики, както и хилядолетните традиции в лозарството и винарството в страната ни са безспорни предпоставки за производство на висококонкурентни продукти и тяхната търговия в България и по света. Интернационализацията на фирмите от винарската промишленост се дължи на умението на предприемачите да се ...

  • ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА

    Целта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез бизнес стратегия във фирма от сектора на производството и търговията. Задачите, които са залегнали в разработката, са: ...