ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА

Автори

Ключови думи
мисия, стратегически цели, бизнес стратегия.

Резюме
Целта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез бизнес стратегия във фирма от сектора на производството и търговията.

Задачите, които са залегнали в разработката, са: разкриване на мотивите и изискванията при формулиране на фирмената мисия; определяне на значимостта на организационните цели и интегрирането им в бизнес стратегията; анализ на условията и базовите етапи при създаване на определена бизнес стратегия.

Теза: Процесът по създаване на всяка бизнес стратегия следва определен цикъл.

JEL Класификатор: L100, M 200.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 14
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • КЛИМАТИЧНИТЕ ПРОМЕНИ КАТО ПРЕПЯТСТВИЕ ПО ПЪТЯ КЪМ УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ

    Изменението на климата води до неестествени метеорологични условия, чести и сериозни природни бедствия, деградация на почвите, продоволствени кризи, както и по-труден достъп до питейна вода. Тези явления оказват отрицателно отражение върху глобалните усилия за постигане на целите за устойчиво развитие и имат драматични последици за по-бедните и ...

  • ИНОВАТИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА – СЪЩНОСТНИ АСПЕКТИ И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА СТИМУЛИРАНЕ И МОТИВИРАНЕ

    В статията са изяснени някои същностни аспекти, свързани с иновативното поведение на персонала, и са представени възможни решения за неговото стимулиране и мотивиране като предпоставка за постигане на дългосрочни фирмени ползи и източник за ускорено иновативно развитие на предприятието. ...

  • ПОЛОЖИТЕЛНИ И НЕГАТИВНИ ЕФЕКТИ ЗА ИКОНОМИКИТЕ НА САЩ И ЕС ОТ СКЛЮЧВАНЕ НА ТРАНСАТЛАНТИЧЕСКОТО ТЪРГОВСКО И ИНВЕСТИЦИОННО ПАРТНЬОРСТВО

    В настоящата разработка е представена същността на трансатлантическо търговско и инвестиционно партньорство (ТТИП). Целта и е да докаже, че ТТИП носи повече позитиви отколкото негативи за икономиките на САЩ и ЕС. По време на преговорите, в резултат на различия в законодателната уредба на САЩ и ЕС, са поставени множество спорни въпроси, касаещи ...