ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА

Автори

Ключови думи
мисия, стратегически цели, бизнес стратегия.

Резюме
Целта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез бизнес стратегия във фирма от сектора на производството и търговията.

Задачите, които са залегнали в разработката, са: разкриване на мотивите и изискванията при формулиране на фирмената мисия; определяне на значимостта на организационните цели и интегрирането им в бизнес стратегията; анализ на условията и базовите етапи при създаване на определена бизнес стратегия.

Теза: Процесът по създаване на всяка бизнес стратегия следва определен цикъл.

JEL Класификатор: L100, M 200.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 14
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ЗАСТРАХОВКА „ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ“ НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ – РАЗВИТИЕ И ПРОБЛЕМИ

    Непрекъснатото нарастване броя на автомобилите през последните години доведе до чувствително повишаване на пътно- транспортните произшествия в страната. Затова застраховката „Гражданска отговорност“ на автомобилистите става все по-значима. От друга страна, вследствие на икономическата криза се забелязва сериозен отлив от доброволното застраховане ...

  • ИНСТИТУЦИОНАЛЕН ЕФЕКТ ВЪРХУ ЛИКВИДНОСТТА НА БЪЛГАРСКИЯ ФОНДОВ ПАЗАР

    Фондовият пазар е изключително регулирана част от националната икономика, поради което търпи влиянието на важните институции в съответната държава. Ликвидността определя пазара качествено, а зависимостта й от действията на правителството и правната система е фактор за общото пазарно представяне. Количественият ефект на институционалните политики и ...

  • ЕКЛЕКТИЧНИ ВЪЗГЛЕДИ ЗА ФИРМЕНАТА КУЛТУРА И МЕНИДЖЪРСКОТО ПОВЕДЕНИЕ

    На съвременния етап актуалността на разглежданата проблематика се обуславя главно от потребностите на реалната управленска практика във фирмите и от необходимостта да се предложи тя с теоретично и приложно познание, което да й позволи, методологически правилно и методично точно да осъществява съответните промени във фирмената култура и ...