ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА

Автори

Ключови думи
мисия, стратегически цели, бизнес стратегия.

Резюме
Целта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез бизнес стратегия във фирма от сектора на производството и търговията.

Задачите, които са залегнали в разработката, са: разкриване на мотивите и изискванията при формулиране на фирмената мисия; определяне на значимостта на организационните цели и интегрирането им в бизнес стратегията; анализ на условията и базовите етапи при създаване на определена бизнес стратегия.

Теза: Процесът по създаване на всяка бизнес стратегия следва определен цикъл.

JEL Класификатор: L100, M 200.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 14
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • РОЛЯ НА ОРГАНИЗАЦИИТЕ НА ДРЕБНОМАЩАБНИЯ РИБОЛОВ ПРИ ФОРМИРАНЕ ОБЩИТЕ ПОЛИТИКИ В ОБЛАСТТА НА МОРСКОТО ДЕЛО

    Всички политики на Европейския съюз преминават през раз¬лични етапи на развитие, чиято скорост на протичане зависи не само от националните или наднационалните административни структури, но и от интересите на различните видове неправителствени и бизнес организации. Интегрираната мор¬ска политика (ИМП) е по своята същност всеобхватна и включва ...

  • ЗАСТРАХОВКА „ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ“ НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ – РАЗВИТИЕ И ПРОБЛЕМИ

    Непрекъснатото нарастване броя на автомобилите през последните години доведе до чувствително повишаване на пътно- транспортните произшествия в страната. Затова застраховката „Гражданска отговорност“ на автомобилистите става все по-значима. От друга страна, вследствие на икономическата криза се забелязва сериозен отлив от доброволното застраховане ...

  • ВЪНШНОТЪРГОВСКА ОРИЕНТАЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ

    Стратегическото географско разположение на България е решаваща предпоставка за участие в протичащите в световен мащаб политически, икономически, социални и културни процеси. Една от формите за интегриране на страните в световната икономика е развитието на международната търговия. Външнотърговската ориентация на всяка държава се превръща в ключов ...