НЕОПРЕДЕЛЕНОСТ НА БИЗНЕС СРЕДАТА И ВИДОВЕТЕ РИСК В НЕЯ

Автори

Ключови думи
бизнес среда, външна среда, неопределеност, риск.

Резюме
Всяка организация се намира в определена бизнес среда, която от своя страна си взаимодейства с различни фактори, които й оказват както негативно, така и позитивно въздействие. Бизнес средата преминава през етапи на формиране, изгражда се от различни фактори, които я обуславят. Тя трябва да бъде правилно анализирана от специалистите, за да се изяснят основните й предимства и недостатъци. Неопределеността е неделима част от бизнес средата, главно се свързва с неяснота в бъдещето. В процеса на функциониране на бизнес средата могат да възникнат различни рискове, които от своя страна не могат да бъдат премахнати, те могат да се намалят, управляват или прехвърлят. В настоящата статия ще бъде разгледана бизнес средата, неопределеността и рисковете, свързани с нея, различните становища на изследователите в тези области.

JEL Класификатор: M1, O32, L21.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • НАВОДНЕНИЯТА В СЕВЕРОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2014 г. И ФУНКЦИИТЕ НА СОЦИАЛНИТЕ ОНЛАЙН МРЕЖИ

    В студията се разглеждат функциите на социалните онлайн мрежи, като във фокуса е поставен фейсбук. Предлага се поглед през призмата на публикациите в мрежата и отзвука от тях в печатните медии. Набелязват се основни характеристики на социалните онлайн мрежи посредством изводи, напра¬вени от медиен анализ по темата....

  • РЕГУЛАТОРНИ МЕХАНИЗМИ ПРИ ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ ЗА СПЕЦИАЛИЗИРАНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ И КООПЕРАЦИИ НА ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ

    Настоящата разработка представя законодателните възможности за участие на специализираните предприятия и кооперациите на хора с увреждания в обществени поръчки по специален ред. Достъпът им до специалните обществени поръчки е въз основа на решение на Министерскиq съвет, в случай че обектите на обществената поръчка са включени в утвърден списък. ...

  • ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА

    Целта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез бизнес стратегия във фирма от сектора на производството и търговията. Задачите, които са залегнали в разработката, са: ...