УЧАСТИЕ НА МАЛКИТЕ И СРЕДНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ В ОБЩЕСТВЕНО - ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ОТНОШЕНИЯ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ (МЕТОДИЧЕСКИ И СЧЕТОВОДНИ АСПЕКТИ)

Автори

Ключови думи
малки и средни предприятия, счетоводно отчитане, счетоводна политика, дребен бизнес, Национална стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия, Закон за малките и средните предприятия, икономическа общност.

Резюме
В настоящата разработка се извършва подробен анализ на различните видове малки и средни предприятия, които участват най-активно в обществено-икономическите отношения в Република България. През последните няколко години малките и средните предприятия са участник със стратегически характер в цялостното развитие на икономиката на България. Малките и средните предприятия имат стратегическо значение за развитието и на Европейския съюз (ЕС). В съвременните условия на глобализация на икономиката се търсят възможности за адаптация на малките и средните предприятия и засилване на динамичното им участие в нея като участници с основно значение.

JEL Класификатор: M 43, М 41, A 10, H 0, K 0.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОУЧВАНЕ НА ЗАЯВИТЕЛСКАТА АКТИВНОСТ В ОБЛАСТТА НА ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ

    Статията представя резултатите от изследване, имащо за задача да оцени състоянието на обектите на индустриална собственост в България и свързаната с тях заявителска активност. Направен е анализ на институционалната рамка (структури и нормативна база) за развитие на индустриалната собственост и заявителската активност. Извършен е преглед на ...

  • КЛИМАТИЧНИТЕ ПРОМЕНИ КАТО ПРЕПЯТСТВИЕ ПО ПЪТЯ КЪМ УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ

    Изменението на климата води до неестествени метеорологични условия, чести и сериозни природни бедствия, деградация на почвите, продоволствени кризи, както и по-труден достъп до питейна вода. Тези явления оказват отрицателно отражение върху глобалните усилия за постигане на целите за устойчиво развитие и имат драматични последици за по-бедните и ...

  • ФРАНЧАЙЗИНГЪТ В БЪЛГАРИЯ – СЪСТОЯНИЕ И ПРОБЛЕМИ

    В настоящата разработка се проследява разпространението на франчайз бизнеса, съпътстващите го изменения и развитието на франчайзинга в България. Чрез направения SWOT анализ се дава оценка на състоянието на франчайз пазара у нас и се подчертават основните пречки, които стоят пред бъдещото му разрастване....