ПОТЕНЦИАЛ ЗА СЪЗДАВАНЕ И РАЗВИТИЕ НА ,,ЗЕЛЕНИ” РАБОТНИ МЕСТА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
,,зелени” работни места, ,,устойчиво” развитие, екологично управление, фактори за регионален SWOT-анализ.

Резюме
За да бъде изследван потенциалът за създаване на ,,зелени” работни места в Република България, е необходимо, да бъдат анализирани световните политики, които приоритетно са обвързани с достигане на балансирана и устойчива икономика. Преструктурирането на замърсяващите производства и сектора на услугите налага внедряването на ,,зелени” работни места, чиято основна цел е опазването на околната среда.

В разработката е изведена дефиниция за ,,зелените” работни места, като инструмент за постигане на ,,устойчиво” развитие. На основата на действащата национална политика и приетата дефиниция, са посочени положителни и отрицателни фактори, съпътстващи процеса по внедряването им в икономиката на страната. Променливите от вътрешната и външната околна среда, влияещи при разкриването на този нов вид – ,,зелени” работни места, са идентифицирани и анализирани през призмата на публичния и частния сектор.

JEL Класификатор: R58
Кодове на научна квалификация:
Страници: 1
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • КРЕДИТНОТО ЗАСТРАХОВАНЕ КАТО МЕХАНИЗЪМ ЗА РЕДУЦИРАНЕ НА РИСКОВЕТЕ ПРИ ВЪНШНОТЪРГОВСКИТЕ СДЕЛКИ

    През последните няколко години продължава тенденцията на задържане на развитието на международните пазари, продиктувана от финансовата криза. Макросредата се характеризира със сериозна стагнация на световната икономика, задълбочаващи се проблеми във финансовото състояние на българските и чуждестранните компании и висока междуфирмена задлъжнялост. ...

  • ГЕНЕЗИС И РАЗВИТИЕ НА ОБЩАТА РИБАРСКА ПОЛИТИКА

    Вглеждайки се в бъдещите предизвикателства по отношение на надвисналата както икономическа, така и екологична криза относно сектор „Рибарство“, Европейският съюз (ЕС) предприе сериозни мерки по реформиране и анализиране на своите бъдещи приоритети и цели, които да бъдат следвани стриктно, съобразявайки се с множеството стратегически концепции и ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА СОБСТВЕНИТЕ МАРКИ ОТ ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ

    Настоящата разработка включва проучване на собствените марки на търговските вериги, представени на българския пазар. Извършва се ретроспективен анализ на търговските вериги в България. Проучват се собствените марки на търговските вериги. Разграничават се предимствата и недостатъците за търговските вериги от използването на собствени марки....