ВЪЗМОЖНИ РАЗРЕЗИ ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПРИНОСА НА глобално създадените фирми ЗА ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ

Автори

Ключови думи
глобално създадени фирми, потенциал, растеж.

Резюме
Към днешна дата научната общност признава съществуването на бизнес организации, които започват международна дейност от самото си създаване. Поради своята специфика този тип фирми могат да допринесат за икономическо развитие в национален, регионален и глобален мащаб, както и да подпомогнат икономическото възстановяване в следкризисни периоди. Като представя основната теоретична рамка на глобално създадените фирми, настоящата статия дефинира, през призмата на някои техни основни характеристики, възможни разрези за изследване на приноса им за икономическо развитие и в частност за икономическото възстановяване на ЕС от последната глобална икономическа и финансова криза.

JEL Класификатор: F 23
Кодове на научна квалификация:
Страници: 1
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ИКОНОМИЧЕСКАТА АКТИВНОСТ КАТО ОСНОВА НА ПРОСПЕРИТЕТА В СЪВРЕМЕННОТО ОБЩЕСТВО - ВРЪЗКИ И ВЗАИМОЗАВИСИМОСТИ С КАЧЕСТВОТО НА ТРУДА И ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ

    Човешкият капитал, възприеман като динамичната съвкупност от знанията и уменията на отделните индивиди, има пряко отношение към персоналното трудово участие в производството, качеството и производителността на труда, доходите и стандарта на живот. Неговото формиране на практика е перманентен процес на развитие и усъвършенстване на индивидуалните ...

  • ЛИЗИНГЪТ – АЛТЕРНАТИВА ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА ТЕХНИКО-ТЕХНОЛОГИЧНОТО ОБНОВЯВАНЕ В МАШИНОСТРОИТЕЛНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ

    Основната цел на настоящата разработка е да се анализира състоянието на технико-технологичния парк в машино-строителните предприятия в България и характеризира лизинга като алтернативна форма за финансиране, отговаряща на изискванията на научно-техническия процес с оглед създаване на нови мотивационни стимули за развитието на машино-строителните ...

  • ФИНАНСОВИ РЕШЕНИЯ ПРИ АНАЛИЗА И ОЦЕНКАТА НА БАЛАНСОВАТА ПЕЧАЛБА НА ФИРМАТА (ПО ПРИМЕРА НА „ФАЗЕРЛЕС“ АД ЗА ПЕРИОДА 2012 – 2013 Г.)

    В сферата на финансовия мениджмънт е известно, че управлението на фирмата е процес по възприемане на конкретна финансова философия, която се характеризира със съвкупност от принципи за поведение, в която техниките за изграждане на определено виждане за настоящето и преминаване към бъдещето играят важна роля. Тази философия се базира на съвкупност ...