СТОЙНОСТ ПОД РИСК, КОХЕРЕНТНИТЕ АЛТЕРНАТИВИ CVAR И EVAR – ПОЛЗИ И ПРИЛОЖИМОСТ

Автори

Ключови думи
стойност под риск (VaR), условна стойност под риск (CVaR), ентропична стойност под риск (EVaR), рисков измерител, кохерентен рисков измерител.

Резюме
В изследването се разискват част от проблемите обвързани с рисковите измерители, като приоритет е концепцията VaR (стойност под риск). Представени са различни техники при определяне на стойността и алтернативите на VaR, като се изследват стойностите и връзката между класическия VaR и неговите g-ентропични варианти – CVaR и EVaR. Достига се до заключение, че параметричното определяне на стойностите може да доведе до значими отклонения и излиза извън реалната структура на честотното разпределение в извадката. Представят се наблюдения за допълнителна информация, характеризираща разпределението на стойностите, до която може да се достигне посредством лесни за формулиране графически измерители базирани върху VaR, CVaR и EVaR като предва¬рителен анализ. Представят се резултатите, постигнати при използване на EVaR спрямо класическите модели, като база за портфейлна оптимизация в стресови моменти, демонстрирайки преимуществата на ентропичната стойност под риск при създаването на ниско-рискови портфейли.

JEL Класификатор: C11 C14 C15 G11.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ РЕАЛИЗИРАНИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА БЕДНОСТТА И СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ В СЕВЕРОЗАПАДНИЯ РАЙОН НА ПЛАНИРАНЕ

    Последните години един от най-сериозните източници на финансиране в Северозападния район на планиране (СЗРП) в борбата с бедността и социалното включване са европейските фондове. Постигнатият икономически напредък на СЗРП през анализирания период е силно ограничен, въпреки сериоз¬ния обем финансови европейски средства, които бяха инвестирани. От ...

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ

    Ролята на комуникациите в съвременните фирми става все по-значима и отговорна, тъй като насочва и обединява всички аспекти на изграждане на корпоративния имидж. Ето защо комуникациите са средство, чрез което организацията се диференцира от останалите в бранша както на корпоративно, така и на равнището на отделните марки. Целта на изследването е ...

  • ТРАДИЦИОННАТА И МОДЕРНАТА ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО – ДИНАМИКА, ТЕНДЕНЦИИ И СЧЕТОВОДНО-ОРГАНИЗАЦИОННИ АСПЕКТИ

    Традиционният пазар за продажба на стоки на дребно в България включва многобройни малки търговски обекти, специализирани в продажбата на определен продукт или група продукти. След приемането на страната ни в Европейския съюз започна процес на концентрация на капитали и навлизане на големите търговски вериги у нас, което способства за развитието на ...