АПРОБИРАНЕ НА МОДЕЛ ЗА УПРАВЛЕНИЕ РИСКА НА ФРАНЧАЙЗОДАТЕЛЯ НА БАЗА КОЛИЧЕСТВЕН ПОДХОД

Автори

Ключови думи
риск, франчайзодател, управление на риска, регресионен анализ.

Резюме
Изследователското внимание в настоящата студия се насочва към управлението на риска в бизнес дейността на франчайзодателя. Основна цел на научната разработка е върху базата на теоретична интерпретация на риска и де-терминиране на конкретните рискове за франчайзодателя да се адаптира модел за управлението им. Разработването на методологията за осъществяване на емпиричното изследване се основава на количествен подход за оценка на риска на примера на световно известната франчайзингова компания “McDonald’s”. Чрез регресионен анализ се потвърждава значимостта на приложените рискови фактори, което допринася за апробиране на ефективен модел за мениджмънт на риска.

JEL Класификатор: C32, D81, F1.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 23
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ

    Ролята на комуникациите в съвременните фирми става все по-значима и отговорна, тъй като насочва и обединява всички аспекти на изграждане на корпоративния имидж. Ето защо комуникациите са средство, чрез което организацията се диференцира от останалите в бранша както на корпоративно, така и на равнището на отделните марки. Целта на изследването е ...

  • ПРИНОС НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ МИСИИ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ ИНСТИТУЦИИТЕ ЗА ФИНАНСОВО РАЗУЗНАВАНЕ НА РЕПУБЛИКА КОСОВО

    В настоящата разработка са разгледани основните предизвикателства, пред които са изправени мисиите на ООН и на ЕС при изграждането на финансово-разузнавателна администрация на Косово. Анализирани са постигнатите резултати за периода от 2005 г. до 2016 г., който обхваща дейността на Центъра за финансова информация на UNMIK (FIC-UNMIK), Звеното за ...

  • ОБЗОРЕН АНАЛИЗ НА ГЛОБАЛНИТЕ ТЪРГОВСКИ ПОТОЦИ ПО ГРУПИ СТОКИ

    Международната търговия през годините бележи развитие, което е формирало днешния й облик. За това разработката цели да представи кратък глобален анализ на съвременните тенденции в развитието на международната търговия със стоки през периода от 2006 г. до 2016 г. Поставя се акцент върху осъществяване на търговски обмен в условия на регионално ...