АПРОБИРАНЕ НА МОДЕЛ ЗА УПРАВЛЕНИЕ РИСКА НА ФРАНЧАЙЗОДАТЕЛЯ НА БАЗА КОЛИЧЕСТВЕН ПОДХОД

Автори

Ключови думи
риск, франчайзодател, управление на риска, регресионен анализ.

Резюме
Изследователското внимание в настоящата студия се насочва към управлението на риска в бизнес дейността на франчайзодателя. Основна цел на научната разработка е върху базата на теоретична интерпретация на риска и де-терминиране на конкретните рискове за франчайзодателя да се адаптира модел за управлението им. Разработването на методологията за осъществяване на емпиричното изследване се основава на количествен подход за оценка на риска на примера на световно известната франчайзингова компания “McDonald’s”. Чрез регресионен анализ се потвърждава значимостта на приложените рискови фактори, което допринася за апробиране на ефективен модел за мениджмънт на риска.

JEL Класификатор: C32, D81, F1.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 23
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • PREVIEW OF THE TRAJECTORY OF MOROCCAN EXECUTIVES

    The purpose of this paper is to shed a light on the career paths of women and men executives in the Moroccan context. Through an exploratory quantitative study, we will analyze the perceptions, experiences and the level of satisfaction of women and men executives according to their career paths, to explain the new forms of professional ...

  • ОСОБЕНОСТИ НА ДАНЪЧНИЯ КОНТРОЛ ПРИ УСТАНОВЯВАНЕ И РЕАЛИЗИРАНЕ НА СОЛИДАРНАТА ОТГОВОРНОСТ ПО ЗАКОНА ЗА ДАНЪК ВЪРХУ ДОБАВЕНАТА СТОЙНОСТ

    Настоящата разработка има за цел да анализира специфичните особености на данъчния контрол при реализиране на отговорността на регистрирано лице – получател по облагаема доставка, за дължимия и невнесен данък от друго лице, доколкото е ползвало право на приспадане на данъчен кредит. Единствено в хипотезата на чл. 177 от Закона за данъка върху ...

  • СЧЕТОВОДНИ АСПЕКТИ НА РЕЖИМА „КАСОВА ОТЧЕТНОСТ НА ДДС” В ПРЕДПРИЯТИЯТА ОТ ТОВАРНИЯ АВТОТРАНСПОРТ

    В процеса на осъществяването на стопанската дейност автотранспортните предприятия с товарна дейност формират разчетни взаимоотношения, в т.ч. и данъчни задължения. Най-ярък пример в това отношение е данъкът върху добавената стойност, с който се облага покупко-продажбата на стоки и услуги. С влезлия в сила от 2014 година режим за касова отчетност ...