АНАЛИЗ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ РЕАЛИЗИРАНИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА БЕДНОСТТА И СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ В СЕВЕРОЗАПАДНИЯ РАЙОН НА ПЛАНИРАНЕ

Автори

Ключови думи
бедност, социално включване, Северозападен район за планиране, европейски фондове.

Резюме
Последните години един от най-сериозните източници на финансиране в Северозападния район на планиране (СЗРП) в борбата с бедността и социалното включване са европейските фондове. Постигнатият икономически напредък на СЗРП през анализирания период е силно ограничен, въпреки сериоз¬ния обем финансови европейски средства, които бяха инвестирани. От всички финансирани проекти в СЗРП през предходния референтен период 7,9% са пряко относими към борба с бедността, а 25,8% към проблематиката, свързана със соци¬алното включване. Бедността в СЗРП е разгледана и през призмата на т.нар. Глобални цели за развитие, постановени от Организацията на обединените нациите (ООН) и по-конкретно Цел 1. Изкореняване на бедността повсеместно и във всички нейни форми.

JEL Класификатор: I3.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • УПРАВЛЕНИЕ ЧРЕЗ ПОДОБРЯВАНЕ КАЧЕСТВОТО И МОТИВАЦИЯТА НА ПЕРСОНАЛА В МАЛКИЯ И СРЕДНИЯ БИЗНЕС

    В настоящата разработка са представени същността, нормативната класификация и ролята на МСБ в България. Използван е методът на SWOT-анализа за по-пълното представяне на общото му състояние. Акцентът е поставен върху персонала и най-вече върху неговото ефективно управление, което ще допринесе за повишаване производителността и ефективността на ...

  • ОБЩАТА СЕЛСКОСТОПАНСКА ПОЛИТИКА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И ВЪЗДЕЙСТВИЕТО Й ВЪРХУ ПЕРИФЕРНИЯ РЕГИОНАЛИЗЪМ

    Една от трите общи политики в Римския договор за създаването на Европейската икономическа общност е Общата селскостопанска политика на Европейския съюз. Основните цели, стоящи пред ОСП, са увеличаване произво¬дителността на селското стопанство чрез въвеждане постиженията на научно-тех¬ническия прогрес и оптимално използване на производствените ...

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ

    Ролята на комуникациите в съвременните фирми става все по-значима и отговорна, тъй като насочва и обединява всички аспекти на изграждане на корпоративния имидж. Ето защо комуникациите са средство, чрез което организацията се диференцира от останалите в бранша както на корпоративно, така и на равнището на отделните марки. Целта на изследването е ...