ТРАДИЦИОННАТА И МОДЕРНАТА ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО – ДИНАМИКА, ТЕНДЕНЦИИ И СЧЕТОВОДНО-ОРГАНИЗАЦИОННИ АСПЕКТИ

Автори

Ключови думи
търговия, търговски вериги, модерна търговия, традици¬онна търговия.

Резюме
Традиционният пазар за продажба на стоки на дребно в България включва многобройни малки търговски обекти, специализирани в продажбата на определен продукт или група продукти. След приемането на страната ни в Европейския съюз започна процес на концентрация на капитали и навлизане на големите търговски вериги у нас, което способства за развитието на модерната търговия. Това налага изучаването на процесите на взаимно влияние, на възникването и прилагането на нови правила между субектите в търговията на дребно на бързооборотни стоки. Основната цел на статията е да се характеризират специфичните особености на споменатите два основни модела. Обръща се внимание на предимствата и недостатъците им, на динамиката и тенденциите в развитието им. Акцентира се върху ефектите, които големият корпоративен бизнес в търговската сфера има върху малките търговски обекти, както и организацията на счетоводното отчитане.

JEL Класификатор: L81; M41.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПОДКРЕПА НА ПРОЕКТИ С ВИСОКА ОБЩЕСТВЕНА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ ОТ ОБЛАСТНИТЕ АДМИНИСТРАЦИИ – ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Интегрирането с европейската администрация изисква глобални промени, които ще дадат възможност за ново кариерно развитие и усъвършенстване във финансовото управление на човешките ресурси в публичната администрация. Повишаването на административния капацитет и формирането на съвкупност от нови експертни знания се явява важен аспект от ...

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ

    Ролята на комуникациите в съвременните фирми става все по-значима и отговорна, тъй като насочва и обединява всички аспекти на изграждане на корпоративния имидж. Ето защо комуникациите са средство, чрез което организацията се диференцира от останалите в бранша както на корпоративно, така и на равнището на отделните марки. Целта на изследването е ...

  • ТЕХНИЧЕСКИТЕ ИНДИКАТОРИ – ИНСТРУМЕНТАРИУМ ЗА ИЗМЕРВАНЕ ПУЛСА НА “FOREX” ПАЗАРА

    Ценовата динамиката на „FOREX” пазара изисква вземането на точни, прецизни и адекватни инвестиционни решения от страна на икономическите агенти. Това налага да се използва набор от индикатори, с чиято помощ трейдърите да уловят ценовото движение на валутните пазари. В настоящото изследване основният движещ мотив е прилагането на индикаторите на ...