ЕВОЛЮЦИОННО РАЗВИТИЕ НА ЕВРОПЕЙСКАТА ЕКОЛОГИЧНА ПОЛИТИКА

Автори

Ключови думи
Европейски съюз, екологична политика, еволюционно развитие, съвременни предизвикателства.

Резюме
Европейската екологична политика е сред най-актуалните и обсъждани политики на глобално и международно равнище. Темата е актуална, защото проблемите в сферата на околната среда продължават да бъдат сред едни от най-сериозните съвременни предизвикателства пред човечеството. След повече от четири десетилетия на съществуване политиката за опазване на околната среда се превърна в основна и съставна част от развитието на Европейския съюз (ЕС). През цялото това време тази политика беше променяна многократно и в резултат на това днес ЕС има едно от най-обширните екологични законодателства в свето-вен мащаб. Въпреки положените усилия на ниво ЕС, той все още е изправен пред множество проблеми в тази област. В настоящата статия, на основата на разнообразни литературни източници, са разгледани основните етапи в развитието на тази политика. Изяснени са следните по-важни моменти, а именно: причините за възниква¬нето на тази политика, развитието й във времето и основните проблеми и предизвикателства, с които ЕС ще трябва да се справи в бъдеще.

JEL Класификатор: Q56, Q57.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СЪЩНОСТ, ОСОБЕНОСТИ И НАСОКИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОФИЛАКТИКА НА ЗАБОЛЯВАНИЯТА И ПРОМОЦИЯ НА ЗДРАВЕТО В БЪЛГАРИЯ

    В настоящата студия са изследвани състоянието и насоките на развитие на дейностите по профилактика на заболяванията и промоцията на здравето в България в периода 2012–2017 г. Значимостта на разработката се основава на факта, че превантивните дейности представляват модерен начин за преоценка и усъвършенстване процесите на опазване и повишаване ...

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ

    Ролята на комуникациите в съвременните фирми става все по-значима и отговорна, тъй като насочва и обединява всички аспекти на изграждане на корпоративния имидж. Ето защо комуникациите са средство, чрез което организацията се диференцира от останалите в бранша както на корпоративно, така и на равнището на отделните марки. Целта на изследването е ...

  • ТЕХНИЧЕСКИТЕ ИНДИКАТОРИ – ИНСТРУМЕНТАРИУМ ЗА ИЗМЕРВАНЕ ПУЛСА НА “FOREX” ПАЗАРА

    Ценовата динамиката на „FOREX” пазара изисква вземането на точни, прецизни и адекватни инвестиционни решения от страна на икономическите агенти. Това налага да се използва набор от индикатори, с чиято помощ трейдърите да уловят ценовото движение на валутните пазари. В настоящото изследване основният движещ мотив е прилагането на индикаторите на ...