ПОВЕДЕНИЕ НА ДОМАКИНСТВАТА В БЪЛГАРИЯ ПРИ ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ ЗА СПЕСТЯВАНЕ И ИНВЕСТИРАНЕ

Автори

Ключови думи
поведение на домакинствата, персонален финансов мениджмънт, спестявания, инвестиции.

Резюме
В настоящата разработка се представят резултати от проведено изследване, чиято цел е да се установят спецификите на поведението на домакинствата при вземането на решения за спестяване и инвестиране. Целта на разработката е да се откроят факторите, оказващи въздействие при формиране на решения за отказ от спестяване и инвестиране, и на тяхна основа да се очертае спецификата на поведението на домакинствата в България. Извършен е теоретичен преглед на модели за вземане на индивидуални решения. Представен е модел, чрез който се открояват моделите на поведение на домакинствата при вземане на решения за спестяване и инвестиране.

JEL Класификатор: D14.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 24
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОБЛЕМИ НА УСТРОЙСТВЕНИТЕ ПОЛИТИКИ И УСТРОЙСТВЕНИТЕ МЕРОПРИЯТИЯ В ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ ЗЕМИ (НА ПРИМЕРА НА ЕМПИРИЧНО ИЗСЛЕДВАНЕ)

    Ефективното провеждане на устройствената политика в нейното видово разнообразие има пряко отношение и пряка връзка с очакваните крайни резултати, осигуряващи устойчивост в развитието на всички сектори в икономиката, в това число и на аграрния сектор. ,,Една от целите на Европейската селскостопанска политика е свързана с устойчиво управление на ...

  • ИНОВАЦИИ – ОСНОВЕН ФАКТОР ЗА ПОВИШАВАНЕ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА

    Изследването представлява научен преглед на концепцията за иновации. Те са разгледани като основен фактор за повишаване на конкурентоспособността. Представен е модел за оценка на конкурентоспособността и ефективността на управление. Използвайки моделите, мениджмънтът придобива яснота в силните и слабите страни и преценява къде да приложи иновации, ...

  • СПЕЦИФИКА НА ТУРИСТА ПРАКТИКУВАЩ КУЛИНАРЕН ТУРИЗЪМ

    В статията се изясняват основните специфики на туриста, предприемащ кулинарно туристическо пътуване, и се прави анализ на етапите за вземане на решение за туристическо пътуване с фокус върху изграждане профила на кулинарния турист. Основна цел в изследването е многоизмерността на поведението на кулинарния турист. С оглед по-пълното му ...