ФРАГМЕНТАРЕН АНАЛИЗ НА ДЕЙНОСТТА НА ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ ЗА БЪРЗООБОРОТНИ ПОТРЕБИТЕЛСКИ СТОКИ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
бързооборотни потребителски стоки, хранителни стоки, нехранителни стоки, търговски вериги.

Резюме
Изследователският фокус в настоящата разработка е насочен към изследване и анализиране на търговските вериги от сектора на бързооборотни потребителски стоки в България. Наборът от теоретични и емпирични данни предпоставя детерминиране на характеристиките на проучваните вериги, както и на бързооборотните потребителски стоки, които предлагат. В тази рамка се осъществяват емпирично изследване и сравнителен анализ на търговията с бързооборотни стоки по примера на две от водещите търговски вериги в България. В методологичен аспект анализът се основава на метода за определяне на темпа на растеж, методите на сравнение, индукция, дедукция и други. Постигнатите изследователски резултати позволяват формулиране на изводи, представящи развитието на двете проучвани търговски вериги, резониращо върху общата динамика на изменение на сектора на бързооборотни потребителски стоки в България.

JEL Класификатор: F14, F18, L81.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 27
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • АКТУАЛНИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД МАШИНОСТРОЕНЕТО В БЪЛГАРИЯ – СЕКТОРЕН АНАЛИЗ

    В разработката е представено икономическото значение на машиностроителния сектор за ЕС и България, изведени са уникалните характеристики на машиностроителните фирми и са обсъдени предизвикателствата, пред които е изправен секторът. Предложен е подробен анализ на възможностите и пречките за развитие на сектора в българс-кия контекст. ...

  • КРИЗИСЕН МЕНИДЖМЪНТ ПРЕЗ COVID-19 И ЕФЕКТА МУ ВЪРХУ ПРОФЕСИОНАЛНОТО УПРАВЛЕНИЕ НА ОФИС СГРАДИ

    Преминаването на всички през пандемията от COVID-19 ни постави пред редица предизвикателства. Изключително важен в този момент беше кризисният мениджмънт като основа, за да може частният сектор да продължи да поддържа нормален ритъм на работа. Неизбежно ситуацията налага, много бизнеси да преустановят дейността си, други да преминат изцяло в ...

  • КОМУНИКАЦИЯТА КАТО ЧАСТ ОТ ПРЕНОСИМИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ

    Терминът компетенции се дефинира по много начини в различната литература, въпреки това в основата на всички дефиниции стоят уменията и знанията на личността. Обикновено се отнасят до дадена професионална сфера, но когато тези компетенции могат се съпоставят в границите на друга професия и да се практикуват със съвсем различна насоченост, то тези ...