НОРМАТИВНО РЕГЛАМЕНТИРАНЕ НА СТАТИСТИКАТА НА ТУРИЗМА

Автори

Ключови думи
статистика, туризъм, нормативно регламентиране, методологии, ръководства.

Резюме
Туризмът остава един от водещите фактори за развитието на всяка национална или световна икономиката. В настоящото изследване се представят основните методологични и методически разработки на световни, европейски и български организации и институции в областта на статистическите изследвания на туризма. Въз основа на кратък исторически преглед на инициативите на международни организации, свързани с разработване на методологически ръководства в областта на статистиката на туризма, се излагат в повече детайли основополагащите разработки на Световната организация по туризъм към ООН (UN Toursm, предишна UNWTO), нормативните документи, приети в Европейския съюз в областта на статистика на туризма, и методологиите, ко-ито прилага Националният статистически институт в своята практика. Основната цел е да се изтъкнат общите черти и различията между формите на нормативно регламентиране в национален и международен разрез. Установява се, че хармонизирането на националните ръководства за наблюдение на туризма в България с редица международни и европейски организации като ОИСР, Евростат и Световната организация по туризъм към ООН (UN Toursm) позволява набавянето на надеждна статистическа информация като същевременно повишава възможностите за осъществяване на комплексни и ефективни сравнителни изследвания.

JEL Класификатор: A33, Z32.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПОДБОР НА СЛУЖИТЕЛИ В ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ – НОРМАТИВНА РЕГЛАМЕНТАЦИЯ И ПРАКТИЧЕСКО ПРИЛАГАНЕ

    Целта на настоящата студия е да маркира проблемните области и предизвикателствата при подбора на служители в държавната администрация. Представен е обзор на политиките и законодателните инициативи, предприети за усъвършенстване на процесите при селектирането на служители за заемане на длъжности в администрацията. Основният изследователски фокус е ...

  • ИЗБОР НА ДОСТАВЧИК ОТ ФИРМАТА

    Логистиката е ключова функционална област във фирменото управление. Тя се фокусира върху реалните процеси във фирмата и има съществено значение за повишаване ефективността и конкурентоспособността на всяка организация. Постоянните промени в политиките по търсенето и предлагането, икономическите процеси, технологиите и други фактори, касаещи ...

  • АНАЛИЗЪТ В УПРАВЛЕНИЕТО НА ФАРМАЦЕВТИЧНИЯ СЕКТОР: ТЕОРЕТИКО ‒ ПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ

    Фармацевтичният пазар се отличава със силно конкурентна среда, която често е белязана от монополни влияния и нелоялни взаимоотношения. В разрез с добрата лекарствена практика се установяват и случаи на предлагане на фалшиви лекарствени продукти или такива, съдържащи нерегламентирани компоненти в състава си. Всичко това е в името на преследване на ...