АСПЕКТИ НА ЕЗИКОВАТА КУЛТУРА КАТО ЧАСТ ОТ КОМУНИКАТИВНИТЕ УМЕНИЯ В КОНТЕКСТА НА ПРЕНОСИМИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ
Автори
Ключови думи
езикова култура, комуникация, социална роля, преносими компетенции, комуникатив-на компетентност.
Резюме
Целта на настоящото изследване е да анализира връзката между езиковата култура, комуникативните умения и преносимите компетенции, като се обърне специално внимание на тяхното приложение в професионалния и публичния сектор.
Владеенето на език може да се дефинира като способност за точно и подходящо използване на езика в неговите устни и писмени форми в различни настройки. Керн (Kern, 2000) разработва широка концептуална рамка за разбиране владеенето на езика, която включва три измерения на академичната грамотност: лингвистична, когнитивна и социокултурна. Владеенето на даден език изисква знания и умения за използване на езиковите компоненти. Освен това са необходими основни познания, критично мислене и метакогнитивни умения, както и разбиране и прилагане на културни нюанси, вярвания и практики в контекста. И накрая владеенето на даден език изисква умения за правилно използване на четирите езикови области – слушане, говорене, четене и писане – за различни цели, в различни ситуации, с различни аудитории.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 14
Цена: 1 Точки


