ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ: ПОМОЩНИК ИЛИ ЗАПЛАХА ЗА „МИДЪЛ МЕНИДЖМЪНТА“ ПРИ ВНЕДРЯВАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА АГРОБИЗНЕСА

Автори

Ключови думи
дигитализация, агробизнес, изкуствен интелект (AI), възможности, предизвикателства.

Резюме
Дигитализацията на агробизнеса е процес, който значително променя начина на работа и управление на селскостопанските предприятия. Интегрирането на изкуствения интелект (Artificial Intelligence, AI) в управлението на агробизнеса представлява както възможности, така и предизвикателства, особено за средното управленско ниво. AI технологиите могат да подобрят процесите на вземане на решения, да подобрят оперативната ефективност и да подкрепят устойчиви практики в агробизнеса. Те представляват и потенциални заплахи за сигурността на работните места и традиционните управленски роли. Целта на настоящото изследване е да се анализира ролята на AI при внедряване-то на Информационни системи за управление (ИСУ) в агробизнеса и да се оцени неговото въздействие върху „мидъл мениджмънта“. Изследването се стреми да идентифицира както потенциалните ползи, така и предизвикателствата, свързани с използването на изкуствен интелект, и да предложи стратегии за ефективно интегриране на тези технологии в управленските процеси. Въпреки това възниква въпросът, дали AI е по-мощник или заплаха за „мидъл мениджмънта“ – средния управленски слой, който традиционно изпълнява важни функции в организациите.

JEL Класификатор: O33, Q16.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • УПРАВЛЕНИЕТО НА ЗДРАВНИТЕ ГРИЖИ КАТО EЛЕМЕНТ НА ЗДРАВНАТА СИСТЕМА

    Настоящата студия представя стратегическото управление като процес, посредством който се анализират и оптимизират всички ключови ресурси, необходими за устойчивото функциониране на всяка система, в това число финансови, човешки ресурси и нови технологични решения. Фокусът на изследването е поставен върху здравните грижи и тяхното управление в ...

  • ТЕНДЕНЦИИ ВЪВ ФАСИЛИТИ МЕНИДЖМЪНТА В БЪЛГАРИЯ

    Настоящото изследване разглежда тенденциите във фасилити мениджмънта в България, като акцентира върху интеграцията на интелигентни технологии, устойчивите практики и аутсорсинга на услуги. Допълнително се анализират новите тенденции като използването на „big data“ и анализ на данни, интернет на нещата (IoT), фокус върху здравето и благосъстоянието ...

  • ДИВЕРСИФИКАЦИЯ НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПРОДУКТ ЧРЕЗ ОРГАНИЗИРАНИ СЪБИТИЯ

    Българският туризъм се сблъсква с нарастващата конкуренция между дестинациите, което налага необходимостта от търсене на възможности за диверсификация на туристическите продукти. В настоящата разработка диверсификацията чрез организиране на събития е предложена като стратегически метод за повишаване конкурентоспособността на туристическия сектор. ...