МЯСТО НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ ВЪВ ФОРМИРАНЕТО НА БРУТНИЯ ВЪТРЕШЕН ПРОДУКТ

Автори

Ключови думи
брутен премиен приход, застрахователно проникване, застрахователна плътност.

Резюме
Брутният премиен приход на застрахователните дружества формира част от брутния вътрешен продукт. Прегледът на застрахователния пазар в България показва доминиращата роля на общото застраховане, тъй като делът му превишава значително този на застраховането ,,Живот‘‘. Европейският застрахователен пазар от своя страна се характеризира с водещо значение на животозастраховането спрямо общото застраховане. Положителна тенденция в развитието на застрахователния пазар е изпреварващата динамика на брутния премиен приход спрямо брутния вътрешен продукт. През анализирания период показателите „застрахователно проникване” и „застрахователна плътност” бележат непрекъснат растеж и показват значителния потенциал на застрахователния сектор в България и неговата значимост за икономиката ни. Въпреки тези тенденции застрахователната индустрия в нашата страна чувствително изостава от нивата, характерни за повечето европейски държави.

JEL Класификатор: G22.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ОПТИМИЗИРАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ХОТЕЛИЕРСКАТА ДЕЙНОСТ В КОНТЕКСТА НА ОБЛАГАНЕТО Ѝ С ДАНЪК ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ

    В голяма степен счетоводното отчитане на предоставяните услуги в страната се предопределя от разпоредбите на данъчното законодателство и някои от постановките на международните или националните счетоводни стандарти. Това, което различава счетоводния процес в туристическите предприятия от този в останалите бизнес единици, е необходимостта от ...

  • СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ТРУДА И ПРОБЛЕМИ НА ПЕНСИОННОТО ОСИГУРЯВАНЕ НА УЧИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ

    Спецификата и изискванията на учителската професия, измеренията на икономическата активност и заплащането на труда имат определящо значение за формиране на стандарта и качеството на живот и равнището на пен-сионноосигурителната защита на учителите. Формирането на нива на заплащане в сферата на образованието около и дори под средните за страната се ...

  • СЕГМЕНТАЦИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ С ДАННИ ОТ ИНДУСТРИАЛНИ ПАНЕЛИ

    В зависимост от пазара, на който работят, стопанските организации срещат трудност да съотнасят таргетирания сегмент потребители към оперативно значими характеристики на предлагането. Създава се вътрешно организационен натиск за използване на априори сегментационен подход, базиран на тези значими характеристики на предлагането. Настоящата статия ...