ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА НАДГРАЖДАНЕ НА ЗДРАВНО-ОСИГУРИТЕЛНИТЕ УСЛУГИ ЧРЕЗ ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНТЕГРИРАНИ ЗДРАВНО-СОЦИАЛНИ ГРИЖИ В ДОМАШНА СРЕДА

Автори

Ключови думи
здравни грижи, интегриран подход, домашна среда.

Резюме
Настоящата статия разглежда проблемите, свързани с начините за разходване на средствата, предназначени за здравеопазване в България. Акцент в нея е възможността за чувствително намаляване на разходите чрез въвеждане на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Изводите и заключенията се базират на разглеждане на чуждия опит в това отношение, както и на пилотен проект на Българския червен кръст, приложен в четири общини на област Враца. В статията се разглеждат и алтернативните източници на финансиране на здравеопазването в България, каквото е здравното застраховане.

JEL Класификатор: I 13.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 11
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ЕВОЛЮЦИОНЕН АСПЕКТ НА КОНКУРЕНТНИТЕ ПРЕДИМСТВА НА ФИРМАТА

    Теорията за конкурентните предимства в икономическата литература има нарастваща популярност в САЩ и Западна Европа след 90-те години на миналия век, но за съжаление това не важи в пълна степен и за България. В тази връзка настоящата статия има за цел да представи основни изследователски открития в чуждестранната литература и приносите към ...

  • ОСОБЕНОСТИ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ТУРИСТИЧЕСКА ДЕСТИНАЦИЯ

    Целта на настоящата разработка е да се разгледат особеностите на туристическата дестинация и възможностите да е конкурентоспособна. Дефинирани са понятията конкуренция и конкурентоспособност. Представен е комплексният продукт на туристическа дестинация с неговите характеристики. Изследвани са основните фактори, определящи конкурентоспособността на ...

  • СЕГМЕНТАЦИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ С ДАННИ ОТ ИНДУСТРИАЛНИ ПАНЕЛИ

    В зависимост от пазара, на който работят, стопанските организации срещат трудност да съотнасят таргетирания сегмент потребители към оперативно значими характеристики на предлагането. Създава се вътрешно организационен натиск за използване на априори сегментационен подход, базиран на тези значими характеристики на предлагането. Настоящата статия ...