РАЗВИТИЕ НА ИДЕЯТА ЗА СОЦИАЛНИТЕ ОТГОВОРНОСТИ НА БИЗНЕСА

Автори

Ключови думи
корпоративна социална отговорност, социална отговорност, бизнес.

Резюме
В статията се разглежда понятието Корпоративна социална отговорност (КСО), считано за един от най-важните моменти, обвързани с бизнеса. Отразени са моменти, свързани с важността от това, един бизнес да бъде социално отговорен, и всички положителни за обществото последици. Анализирани са идентифицирането, особеностите и обхватът на КСО, както и положителните, и отрицателните страни на социалната отговорност (СО). Този анализ е проследен още от историческото развитие на идеята за СО на бизнеса. Разгледани са обществените и политическите аспекти на идеята за социалните отговорности на бизнеса.

JEL Класификатор: L21, M1, M14.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ТРУДА И ПРОБЛЕМИ НА ПЕНСИОННОТО ОСИГУРЯВАНЕ НА УЧИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ

    Спецификата и изискванията на учителската професия, измеренията на икономическата активност и заплащането на труда имат определящо значение за формиране на стандарта и качеството на живот и равнището на пен-сионноосигурителната защита на учителите. Формирането на нива на заплащане в сферата на образованието около и дори под средните за страната се ...

  • БЕНЕФИЦИЕНТИТЕ – КЛЮЧОВ КОМПОНЕНТ В ПРОЦЕСА НА ЕВРОПЕЙСКОТО ФИНАНСИРАНЕ В Р БЪЛГАРИЯ

    Настоящата разработка се ангажира с изследване ролята на бенефициентите в България при усвояване на европейското финансиране през първия планов период от членството на страната в Европейския съюз (ЕС). Актуалността на изследването се предопределя от ключовото им значение, като преки участници в приложението на европейските финансови средства, ...

  • СЕГМЕНТАЦИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ С ДАННИ ОТ ИНДУСТРИАЛНИ ПАНЕЛИ

    В зависимост от пазара, на който работят, стопанските организации срещат трудност да съотнасят таргетирания сегмент потребители към оперативно значими характеристики на предлагането. Създава се вътрешно организационен натиск за използване на априори сегментационен подход, базиран на тези значими характеристики на предлагането. Настоящата статия ...