ЕФЕКТИВНОСТ НА ЕВРОПЕЙСКОТО ФИНАНСИРАНЕ В БЪЛГАРСКИТЕ РЕГИОНИ

Автори

Ключови думи
регионално развитие, европейско финансиране, оперативни програми.

Резюме
Основните предизвикателства пред нашата страна по пътя към превръщането ѝ в равноправен член на ЕС са свързани както с преодоляване на негативните ефекти от глобалната икономическа криза, така и с оценка ефективността на усвоените европейски средства за регионално развитие. На местно, регионално и национално ниво са предприети и осъществени редица мерки, насочени към постигане на целите за структурно приспособяване и развитие по линия на политиката по сближаване в рамките на ЕС. Регионалната политика на България е насочена към преодоляване на проблема за неравенството в развитието на отделните региони на страната и догонване на средното равнище в ЕС. Тя се основава на стратегически цели за преодоляване на предизвикателствата от социално-икономически и инфраструктурен характер, както и към разкриване на местния потенциал и запазване на традициите на българските региони.

JEL Класификатор: F36, R58, O22.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 24
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКАТА ЕФЕКТИВНОСТ ОТ ИЗПОЛЗВАНЕ НА СОБСТВЕНИТЕ МАРКИ НА ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ

    В разработката се разглеждат основни постановки, свързани с установяване на резултатите от използване на собствени марки в дейността на търговските вериги. Извършва се същностна характеристика и се очертава взаимовръзката на понятията „икономически ефект“ и „икономическа ефективност“ . Опре¬делят се примерни критерии и се открояват основни ...

  • РАЗРАБОТВАНЕ НА ПРОЕКТ ЗА АУТСОРСИНГ И ОПТИМИЗАЦИЯ НА ПЕЧАТНИТЕ УСЛУГИ НА ОБЩИНА „Х“ ЧРЕЗ ИЗПОЛЗВАНЕ НА МОДЕЛА „ПОРТ“

    Предлагането на печатни услуги от аутсорсинг доставчик представлява цялостен процес, съществена част и пряко свързан с основната му бизнес дейност като търговско предприятие. Целта на настоящото изследване е да се тества приложимостта в българските условия на разработения от автора модел „ПОРТ“ за реализиране на аутсорсинг на печатни услуги по ...

  • СИТУАЦИОНЕН АНАЛИЗ НА БРАНДОВЕТЕ В КАТЕГОРИЯТА БУТИЛИРАНИ ВОДИ В БЪЛГАРИЯ

    В студията са разгледани профилът и тенденциите в категорията бутилирани води в страната. По този начин се очертава актуалното състояние на бизнес средата в категорията, обект на анализ в настоящата разработка. Целта на студията е, чрез ситуационен анализ на категорията бутилирани води в България и направените изводи и констатации, да се повиши ...