ОРГАНИЗАЦИОННИ ФОРМИ ЗА СЪВМЕСТНА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКА ДЕЙНОСТ В МЕБЕЛНАТА ПРОМИШЛЕНОСТ (ПО ПРИМЕРА НА ОБЛАСТ ЛОВЕЧ)

Автори

Ключови думи
предприемачество, съвместна предприемаческа дейност, мебелна промишленост, клъстер, сътрудничество.

Резюме
В настоящата разработка се разглежда съвместната предприемаческа дейност и по-конкретно формите, чрез които тя се осъществява в мебелната промишленост. Изследването обхваща мебелни предприятия от област Ловеч, сред които е направено анкетно проучване, с цел анализ и оценка разпространението на клъстерите като форма за сътрудничество в областта. На тази основа е изготвен SWOT – анализ на мебелната промишленост, чрез който се дават насоки и препоръки за бъдещ период.

JEL Класификатор: C38, L26, L68, P13.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • МОДЕЛИРАНЕ НА ФАКТОРНИТЕ ВЛИЯНИЯ ВЪРХУ ИНВЕСТИЦИИТЕ НА „АЕЦ КОЗЛОДУЙ” ЕАД

    В условията на пазарна икономика, чиято вродена черта е „неравенството на индивидите с оглед на богатството и приходите” , са очертани контурите на цялостна система от възможности и механизми за моделиране на адекватно поведение на инвестиционната дейност на единственото предприятие в Република България, използващо ядрената енергия в технологичния ...

  • СПЕЦИФИЧНИ АСПЕКТИ НА ФИНАНСОВОТО УПРАВЛЕНИЕ В ЖИЛИЩНОТО СТРОИТЕЛСТВО

    Строителството е един от ключовите отрасли на съвременната икономика и като особено важен потребител на различни видове ресурси (материални, човешки и финансови), и като доставчик на готова продукция за почти всички останали икономически отрасли. Актуалността на изследването се обуславя именно от тази негова особена роля в икономиката, както и от ...

  • ТЕХНИКО-ТЕХНОЛОГИЧНО ОБНОВЯВАНЕ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ МАШИНОСТРОИТЕЛНИ ПРЕДПРИЯТИЯ

    В статията се разглеждат стопански субекти, произвеждащи машини и оборудване с общо и специално предназначение от сектор „преработващата промишленост“. Акцентира се върху връзката между технико-технологичното обновяване и конкурентоспособността, анализирайки ги въз основа на показателите: цена на продукта, качество на продукта, равнище на ...