ДОБРИ ПРАКТИКИ И МОДЕЛИ ЗА ИНФОРМАЦИОННАТА СИГУРНОСТ В БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИТЕ

Автори

Ключови думи
инвестиции в информационна сигурност, управление на риска, оценяване на риска, модели за инвестиции в информационна сигурност, добри практики, критерии за избор.

Резюме
Заплахите пред информационни системи на бизнес организации постоянно еволюират. Намирането на подходящо решение на тези заплахи става изключително трудно поради много допълнителни фактори.

В настоящата статия се обосновава необходимостта от вземане на реше-ние от ръководния състав на бизнес организациите за инвестиции за осигуряване на информационна сигурност. За тази цел са описани и анализирани политики за управление на риска, рамки за неговото оценяване и модели за инвестиции в информационната сигурност. На базата на това са формулирани критерии за избор на модел за инвестиции в системата за информационна сигурност. Отделено е внимание на добрите практики за защита на данните.

JEL Класификатор: M15.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОБЛЕМИ ПРИ ПРОИЗВОДСТВОТО И РЕАЛИЗАЦИЯТА НА СЕЛСКОСТОПАНСКИ ПРОДУКТИ В БЪЛГАРИЯ

    Актуалността на темата се определя от факта, че в България производството на селскостопански продукти не осигурява добра конкурентоспособност на организациите в агробизнеса. Проблемът е свързан с факта, че към момента българските земеделци и животновъди не могат да припознаят някоя конкретна европейска политика, която да бъде насърчена в новия ...

  • СЕКТОР „БЪРЗИ КРЕДИТИ“ В РУМЪНИЯ И БЪЛГАРИЯ: РАЗВИТИЕ И РЕГУЛАТОРНИ СПЕЦИФИКИ

    С икономическото развитие на Румъния и България с вече 10-годишното членство в ЕС търпят експанзия и секторите за небанково финансиране. Техният темп на завладяване на пазарни територии изпреварва темпа на развитие на класическите банкови институции. Подкрепяйки потребителското търсене обаче, опериращите в сектора дружества предлагат необичайно ...

  • ФИРМЕНА УСТОЙЧИВОСТ ЧРЕЗ БАЛАНСИРАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКИТЕ И СОЦИАЛНИТЕ ЦЕЛИ

    Източниците на устойчиво конкурентно предимство се превърнаха в основна област на изследване в мениджмънта на организацията. Промените в стопанската дейност и характеристиката на протичащите процеси във външен план изискват стабилност във взаимовръзките между заинтересованите от дейността страни. Тази статия разглежда мениджмънта като ключов ...