ДОБРИ ПРАКТИКИ И МОДЕЛИ ЗА ИНФОРМАЦИОННАТА СИГУРНОСТ В БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИТЕ

Автори

Ключови думи
инвестиции в информационна сигурност, управление на риска, оценяване на риска, модели за инвестиции в информационна сигурност, добри практики, критерии за избор.

Резюме
Заплахите пред информационни системи на бизнес организации постоянно еволюират. Намирането на подходящо решение на тези заплахи става изключително трудно поради много допълнителни фактори.

В настоящата статия се обосновава необходимостта от вземане на реше-ние от ръководния състав на бизнес организациите за инвестиции за осигуряване на информационна сигурност. За тази цел са описани и анализирани политики за управление на риска, рамки за неговото оценяване и модели за инвестиции в информационната сигурност. На базата на това са формулирани критерии за избор на модел за инвестиции в системата за информационна сигурност. Отделено е внимание на добрите практики за защита на данните.

JEL Класификатор: M15.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗВАДКОВИЯ ПОДХОД ПРИ ОДИТА ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ

    Настоящата разработка има за цел да анализира извадковия подход при одита върху обществените поръчки, използван от Сметната палата на Република България. Контролните органи определят обществените поръчки, които да бъдат одитирани, чрез прилагането му. Извадките оказват влияние върху броя на обществени поръчки, които да се одитират, като се цели ...

  • ОБЩ АНАЛИЗ НА ДАНЪЧНОЗАДЪЛЖЕНИТЕ ЛИЦА

    Настоящата статията е обзорна по своя характер и цели да представи състоянието и тенденциите по отношение на видовете и групите данъчнозадължени лица съобразно различните подходи за изследване на данъчното несъответствие. Чрез метод, стъпващ на систематичен подход, е направен анализ на видо-вете данъкоплатци (задължени лица) – като вид и като ...

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ

    Ролята на комуникациите в съвременните фирми става все по-значима и отговорна, тъй като насочва и обединява всички аспекти на изграждане на корпоративния имидж. Ето защо комуникациите са средство, чрез което организацията се диференцира от останалите в бранша както на корпоративно, така и на равнището на отделните марки. Целта на изследването е ...