ИЗСЛЕДВАНЕ НА ОБЕМА И ДИНАМИКАТА НА СЕКЮРИТИЗИРАНИЯ ВЪТРЕШЕН ДЪРЖАВЕН ДЪЛГ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ В ПЕРИОДА СЛЕД ПРИСЪЕДИНЯВАНЕТО КЪМ ЕС

Автори

Ключови думи
секюритизиран дълг, държавен дълг, вторичен пазар, кредитен рейтинг, сделки с ДЦК.

Резюме
Държавният дълг под формата на ДЦК е една от взаимовръзките между суверена и финансовите институции в страната. Връзките са многостранни и комплексни, като рискът се прехвърля в двете посоки посредством няколко основни канала. Обемът на емитираните на вътрешния пазар ДЦК не оказва пряко и безусловно влияние върху броя и обема на сделките на вторичния междубанков пазар на ДЦК. Резултатите от настоящото изследване представят ниски нива на коефициентите на корелация между емитирания вътрешен дълг и разглежданите четири вида регистрирани сделки с ДЦК на вторичен пазар.

JEL Класификатор: E62, F34, H63.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

    Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена ...

  • АНАЛИЗ НА ВЗАИМОВРЪЗКИТЕ МЕЖДУ КАПИТАЛОВИТЕ И ВАЛУТНИТЕ ПАЗАРИ

    Коректната и пълноценна оценка на връзките между отделните финансови пазари е необходима както за макропазарния анализ, така и за прецизиране на персоналните инвестиционни решения и оптимизиране на инвестиционния избор. С настоящата студия изследваме връзките между валутния пазар и основните капиталови пазари в Европа, както и между самите ...

  • МОДЕЛ ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА СРЕДНИТЕ УЧИЛИЩА „БОНУС–ВАУЧЕР“

    Настоящата разработка има за обект особеностите на управлението и разпределението на училищните финанси в образователната система. По-конкретно предмет на изследване са процесите на прехвърляне на правомощия от централната към местната власт и респективно към родителите и обвързването на финансирането с броя на учениците, единните разходни ...