БАНКИТЕ И КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЪРЖАВНИЯ И ОБЩИНСКИТЕ БЮДЖЕТИ

Автори

Ключови думи
банково посредничество, централна банка, търговски банки, държавен бюджет, общински бюджети.

Резюме
В настоящата научна разработка се разглеждат два основни въпроса – участието на банките в процеса по касовото изпълнение на държавния и общинските бюджети и счетоводната характеристика на бюджетния процес. По отношение на държавния бюджет водеща институция е Българската народна банка, а търговските банки участват активно както в процеса по касовото изпълнение на държавния бюджет, така и по отношение на касовото изпълнение на общинските бюджети. Основната цел на научната статия е представяне ролята на банките в процеса по касовото изпълнение на държавния и общинските бюджети.

JEL Класификатор: М41.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 14
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОБЛЕМИ НА ЗАЕТОСТТА И БЕЗРАБОТИЦАТА В БЪЛГАРСКИТЕ ОБЛАСТИ ПО ТЕЧЕНИЕТО НА ДОЛЕН ДУНАВ

    В статията е направен сравнителен анализ на заетостта и безработицата в българските области по течението на Долен Дунав ‒ Велико Търново, Русе, Силистра. Изследването има за цел да идентифицира проблемите, свързани с анализи-раните величини, както и да потърси подходящите мерки за увеличаване на заетостта или създаване на устойчиви ...

  • ОТНОСНО ЗНАЧЕНИЕТО НА ВЪТРЕШНИЯ КОНТРОЛ ЗА БАНКОВАТА СИГУРНОСТ

    Въпреки утвърдените и прилагани практики и модели за контрол върху банковата дейност, наблюденията в публичното пространство през последните години показват, че зачестяват различните форми на злоупотреби от страна на банкови институции спрямо депозитори и клиенти на институциите. Същевременно нараства броят на рисковите банкови експозиции, което е ...

  • BRAND TRUST AS A SOURCE OF BRAND EQUITY

    The theoretical and empirical lack of support for including brand trust in the model of brand equity and the brand-customer relationship paradigm require further investigation of the links between the two terms. For the purposes of the current research, six proposals for operationalisation of brand trust are discussed. A novel classification of ...