РЕГУЛАТОРНА РАМКА ЗА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА ЗАЩИТА НА АВТОРСКИТЕ ПРАВА В ЕС

Автори

Ключови думи
нормативните регулации, интелектуална собственост, авторско право и сродните му права, подходи за оценяване, регулаторната рамка

Резюме
Целта на настоящата разработка e, посредством представяне в хронологичен аспект на нормативните регулации за защита на интелектуалната собственост и вчастност на авторските права в ЕС да се извърши критичен анализ на финансово-икономическите методи за тяхното оценяване, както и да се оценят адекватността и ефективността на защитата на интелектуалната собственост в страните от ЕС. Изпълнението на поставената цел е постигнато чрез: теоретично изследване на регулаторната рамка в областта на авторското право и сродните му права в Европейския съюз и в България; концептуално изложение на методите за финансово-икономическа оценка на обектите на интелектуалната собственост и оценка на положителните страни и недостатъците на посочените методи за оценка ефективността и адекватността на защитата на обектите на интелектуалната собственост и в частност на авторските и сродните му права.

JEL Класификатор: 034.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 11
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОГРАМАТА ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВО И УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ – ОСНОВА ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ВЪТРЕШНИЯ ОДИТ В ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР

    Целта на разработката е да се конкретизират изискванията и предимствата на Програмата за осигуряване на качество и усъвършенстване с цел за повишаване качеството на вътрешния одит в публичния сектор. В съдържанието на студията са изложени и се дискутират някои от по-съществените проблеми при практическото приложение на Програмата за осигуряване на ...

  • BRAND TRUST AS A SOURCE OF BRAND EQUITY

    The theoretical and empirical lack of support for including brand trust in the model of brand equity and the brand-customer relationship paradigm require further investigation of the links between the two terms. For the purposes of the current research, six proposals for operationalisation of brand trust are discussed. A novel classification of ...

  • НОВИТЕ ЗАКОНОДАТЕЛНИТЕ ПРОМЕНИ ПО ЗАСТРАХОВКА „ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ” НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ И ВЛИЯНИЕТО ИМ ВЪРХУ ФИНАНСОВАТА СТАБИЛНОСТ НА БЪЛГАРСКИЯ ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН ПАЗАР

    Повишаването на финансовата устойчивост на българските застрахователни компании, които практикуват застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите чрез презастраховането, e задължително условие, което ще гарантира по-добри възможности за навременна реакция и издръжливост на непредвидени предизвикателства на застрахователния пазар у нас. С ...