КОРПОРАТИВНА АМНЕЗИЯ И МОНИТОРИНГ НА НЕЯВНИТЕ ЗНАНИЯ В ОРГАНИЗАЦИИТЕ

Автори

Ключови думи
корпоративна амнезия, мониторинг на знанията, явни и неявни знания, организационна памет.

Резюме
Публикацията разглежда явлението корпоративна амнезия, която е често срещан проблем както в различни отрасли, така и в различни по големина организации. Поставени са основните проблеми, които се пораждат от това явление, и възможността, то да бъде регулирано с помощта на мониторинг на знанията. Обект на изследването са тацитните или неявните знания в организациите. Целта на настоящата разработка е да проследи появяването на корпоративната амнезия и ефекта й върху организацията.

JEL Класификатор: М12, М14, М21, М59, О20.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 8
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОГРАМАТА ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВО И УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ – ОСНОВА ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ВЪТРЕШНИЯ ОДИТ В ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР

    Целта на разработката е да се конкретизират изискванията и предимствата на Програмата за осигуряване на качество и усъвършенстване с цел за повишаване качеството на вътрешния одит в публичния сектор. В съдържанието на студията са изложени и се дискутират някои от по-съществените проблеми при практическото приложение на Програмата за осигуряване на ...

  • ИЗТОЧНИЦИ И МОДЕЛИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО – СПЕЦИФИКА И ЕФЕКТИВНОСТ ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЗДРАВНИ УСЛУГИ

    Здравеопазването е високохуманна дейност, изискваща огромен финансов ресурс. То е грижа на държавата, организациите и на всеки един от нас. Управлението на приходите и разходите за лечение са предизвикателство пред всяка една държава по света. Най-развитите страни също са в процес на дългогодишни реформи. Гаранция за предоставяне на качествени и ...

  • МОДЕЛ ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА СРЕДНИТЕ УЧИЛИЩА „БОНУС–ВАУЧЕР“

    Настоящата разработка има за обект особеностите на управлението и разпределението на училищните финанси в образователната система. По-конкретно предмет на изследване са процесите на прехвърляне на правомощия от централната към местната власт и респективно към родителите и обвързването на финансирането с броя на учениците, единните разходни ...