КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

Автори

Ключови думи
потребителска лоялност, бранд, нагласи, повторни покупки.

Резюме
Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена концептуална дефиниция за лоял-ността. Дискутирани са основните направления при изучаване на явлението. В заключение се коментират последиците от диференциацията в различните кон-цептуализации на потребителската лоялност към бранда като предпоставка за проблем при общовалидността и съпоставимостта на изведените оценки за лоял-ност.

JEL Класификатор: M30, M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 27
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • КОРПОРАТИВНА АМНЕЗИЯ И МОНИТОРИНГ НА НЕЯВНИТЕ ЗНАНИЯ В ОРГАНИЗАЦИИТЕ

    Публикацията разглежда явлението корпоративна амнезия, която е често срещан проблем както в различни отрасли, така и в различни по големина организации. Поставени са основните проблеми, които се пораждат от това явление, и възможността, то да бъде регулирано с помощта на мониторинг на знанията. Обект на изследването са тацитните или неявните ...

  • ПАЗАРНИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ ПРЕД ТЕЛЕКОМИТЕ В БЪЛГАРИЯ

    В настоящата студия се прави преглед на състоянието на българския мобилен телеком пазар, на развитието му, както и основните предизвикателства пред участниците в него. Включени са използваните до момента стратегии за растеж и новите възможности пред телекомите, които им предоставя дигитализацията и пазарните перспективи, обусловени от очакваното ...

  • ОРГАНИЗАЦИОННИ ПОДХОДИ ЗА МИНИМАЛИЗИРАНЕ НА КИБЕРРИСКОВЕТЕ ПРИ ОДИТОРСКАТА ДЕЙНОСТ

    Условията на дигитализиране и компютъризиране на процесите и дейностите налагат, одитът да се приспособява към тях чрез прилагане на адекватни и иновативни подходи. Тези условия пораждат нови заплахи и предизвикателства, свързани с кибератаки. Нанесените финансови и репутационни щети от последните се увеличаваt всяка година. Напредъкът в ...