КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

Автори

Ключови думи
потребителска лоялност, бранд, нагласи, повторни покупки.

Резюме
Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена концептуална дефиниция за лоял-ността. Дискутирани са основните направления при изучаване на явлението. В заключение се коментират последиците от диференциацията в различните кон-цептуализации на потребителската лоялност към бранда като предпоставка за проблем при общовалидността и съпоставимостта на изведените оценки за лоял-ност.

JEL Класификатор: M30, M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 27
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • НАСОКИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННАТA КУЛТУРА

    В настоящата разработка се разглежда идеята за промяна на организационнaта култура, която не зависи от размера на фирмата. Необходимо предусловие за успеха на този процес са възприятията на мениджърите и способността им да създават условия за промяна, както и да мотивират членовете на организацията за постигането й. Целта на студията е да се ...

  • BRAND TRUST AS A SOURCE OF BRAND EQUITY

    The theoretical and empirical lack of support for including brand trust in the model of brand equity and the brand-customer relationship paradigm require further investigation of the links between the two terms. For the purposes of the current research, six proposals for operationalisation of brand trust are discussed. A novel classification of ...

  • ИЗТОЧНИЦИ И МОДЕЛИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО – СПЕЦИФИКА И ЕФЕКТИВНОСТ ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЗДРАВНИ УСЛУГИ

    Здравеопазването е високохуманна дейност, изискваща огромен финансов ресурс. То е грижа на държавата, организациите и на всеки един от нас. Управлението на приходите и разходите за лечение са предизвикателство пред всяка една държава по света. Най-развитите страни също са в процес на дългогодишни реформи. Гаранция за предоставяне на качествени и ...