КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

Автори

Ключови думи
потребителска лоялност, бранд, нагласи, повторни покупки.

Резюме
Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена концептуална дефиниция за лоял-ността. Дискутирани са основните направления при изучаване на явлението. В заключение се коментират последиците от диференциацията в различните кон-цептуализации на потребителската лоялност към бранда като предпоставка за проблем при общовалидността и съпоставимостта на изведените оценки за лоял-ност.

JEL Класификатор: M30, M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 27
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПАЗАРНИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ ПРЕД ТЕЛЕКОМИТЕ В БЪЛГАРИЯ

    В настоящата студия се прави преглед на състоянието на българския мобилен телеком пазар, на развитието му, както и основните предизвикателства пред участниците в него. Включени са използваните до момента стратегии за растеж и новите възможности пред телекомите, които им предоставя дигитализацията и пазарните перспективи, обусловени от очакваното ...

  • СЪСТОЯНИЕ И ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА. ЕФЕКТИ И ЗАПЛАХИ ЗА БАНКОВАТА СИСТЕМА

    Целта на статията е да изясни настоящото състояние на икономиката в България, вчастност на банковата система, и да се очертаят перспективите за развитието в средносрочен план. Изследването е структурирано в две части. Първата част е посветена на оценката на тенденциите в развитието на националната икономика като интегрална част от икономиката на ...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА ПРЕД ТОВА ДА БЪДЕШ AGILE /SCRUM

    Статията разглежда базови постановки и фактори, свързани с гъвкавото управление на проекти в IT сектора. Поставени са акценти върху гъвкавостта при разработването на софтуерни продукти и управлението на екипите, свързани с тях, а също така и дистрибутирането им в оперативна среда (предаването на готов продукт на клиента). Разгледани са основните ...