КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

Автори

Ключови думи
потребителска лоялност, бранд, нагласи, повторни покупки.

Резюме
Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена концептуална дефиниция за лоял-ността. Дискутирани са основните направления при изучаване на явлението. В заключение се коментират последиците от диференциацията в различните кон-цептуализации на потребителската лоялност към бранда като предпоставка за проблем при общовалидността и съпоставимостта на изведените оценки за лоял-ност.

JEL Класификатор: M30, M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 27
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ЕФЕКТЪТ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ КРЕДИТНИ РЕГУЛАЦИИ ВЪРХУ ИПОТЕЧНОТО КРЕДИТИРАНЕ И ИНВЕСТИЦИИТЕ В ИПОТЕЧНИ ОБЛИГАЦИИ

    Ипотечното кредитиране запазва своята важна социална функция и след кризата, но продължава да представлява сериозен финансов риск както за потребителите, така и за кредитните институции, които отпускат ипотечни кредити. Еволюцията в кредитирането през последните десет години засилва конкуренцията на ипотечния пазар и е в тясна връзка с динамичните ...

  • СПЕЦИФИКА НА ТУРИСТА ПРАКТИКУВАЩ КУЛИНАРЕН ТУРИЗЪМ

    В статията се изясняват основните специфики на туриста, предприемащ кулинарно туристическо пътуване, и се прави анализ на етапите за вземане на решение за туристическо пътуване с фокус върху изграждане профила на кулинарния турист. Основна цел в изследването е многоизмерността на поведението на кулинарния турист. С оглед по-пълното му ...

  • АНАЛИЗ НА ВЗАИМОВРЪЗКИТЕ МЕЖДУ КАПИТАЛОВИТЕ И ВАЛУТНИТЕ ПАЗАРИ

    Коректната и пълноценна оценка на връзките между отделните финансови пазари е необходима както за макропазарния анализ, така и за прецизиране на персоналните инвестиционни решения и оптимизиране на инвестиционния избор. С настоящата студия изследваме връзките между валутния пазар и основните капиталови пазари в Европа, както и между самите ...