ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА ПРЕД ТОВА ДА БЪДЕШ AGILE /SCRUM

Автори

Ключови думи
традиционно управление на проекти, управление на проекти чрез Agile, IT сектор.

Резюме
Статията разглежда базови постановки и фактори, свързани с гъвкавото управление на проекти в IT сектора. Поставени са акценти върху гъвкавостта при разработването на софтуерни продукти и управлението на екипите, свързани с тях, а също така и дистрибутирането им в оперативна среда (предаването на готов продукт на клиента). Разгледани са основните предизвикателства пред прилагането на гъвкавото управление на проекти, ролите и отговорностите на ключовите позиции, както и възможни крос-функционални различия и несъвместимости. Представен е иновативен модел за управление на компанията Spotify.

Целта на доклада е да се представи една различна гледна точка за гъвката методология на управлението на проекти ‒ защо тя е трудно постижима, какви са бариерите, които бизнесът среща, както и да запознае аудиторията със сложността и вариациите на Agile, да представи силните и слабите им страни посредством съпоставяне на ролите в екипите.

JEL Класификатор: D20, M12, M21,O20.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 8
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • УПРАВЛЕНСКИ ФИНАНСОВ АНАЛИЗ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ПОСРЕДНИЧЕСКИ ФИРМИ -СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА МОДЕЛИ НА СВОБОДНИТЕ ПАРИЧНИ ПОТОЦИ

    Финансовият мениджмънт на застрахователно-брокерска фирма изисква постоянен контрол над ефекта на външни и вътрешни фактори върху финансовото състояние на фирмата, добра основа за което могат да дадат моделите за оценка на стойността. Направено е сравнение на основните разновидности на модели на свободните парични потоци. Събрани са публично ...

  • РЕГУЛАТОРНА РАМКА ЗА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА ЗАЩИТА НА АВТОРСКИТЕ ПРАВА В ЕС

    Целта на настоящата разработка e, посредством представяне в хронологичен аспект на нормативните регулации за защита на интелектуалната собственост и вчастност на авторските права в ЕС да се извърши критичен анализ на финансово-икономическите методи за тяхното оценяване, както и да се оценят адекватността и ефективността на защитата на ...

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

    Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена ...