ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД ОМНИКАНАЛНОТО БАНКИРАНЕ

Автори

Ключови думи
банков сектор, банкови услуги, дигитална революция, омниканално банкиране.

Резюме
Омниканалното банкиране е форма за предоставяне на банкови услуги, чиято задача е да комбинира различни канали за продажба, така че клиент, започнал покупка например в банков клон, да може да я завърши дигитално навсякъде другаде с помощта на телефон, таблет или лаптоп. Изследването има за цел да посочи линията между онлайн банкирането и традиционната услуга „лице в лице“. В статията се очертават особеностите и значимостта на омниканалното банкиране, анализират се неговите предимства и недостатъци и се представя еволюцията от мултиканална през омниканална към оптиканална форма за организиране продажбата на банкови услуги. Тезата, върху която се акцентира, се формулира по следния начин: докато многоканалното банкиране е насочено върху транзакциите, омниканалното банкиране се фокусира върху взаимодействията. То има за основен фокус клиента, на когото предоставя персонализирано и безп-роблемно, интегрирано изживяване.

JEL Класификатор: G21, O32.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СТАТИСТИЧЕСКИ АНАЛИЗ НА ЗДРАВНОТО СЪСТОЯНИЕ НА НАСЕЛЕНИЕТО В БЪЛГАРИЯ

    Целта на разработката е да се установят тенденциите и закономерностите в състоянието и динамиката на здравното състояние на населението в България за периода 2010‒2022 г. чрез статистически методи. Описана е системата от показатели за характеризиране на здравното състояние на населението и са представени информационните аспекти на ...

  • ДИНАМИКА НА ОТРАСЛОВАТА СТРУКТУРНА ТРАНСФОРМАЦИЯ В БЪЛГАРИЯ

    Научното изследване е фокусирано върху изясняване специфичните особености на структурата на икономиката като система и взаимообусловеността между поведението на елементите ѝ и икономическото развитие. На основата на емпирични данни за произведената Брутна добавена стойност за периода 2010 – 2022 г. е изследвана динамиката и е идентифицирана ...

  • ПОЛОЖИТЕЛНАТА НАГЛАСА КЪМ ЗДРАВЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО – СЪЩЕСТВЕН КОМПОНЕНТ ЗА ОРГАНИЗАЦИОННО ЗДРАВЕ

    Новите подходи в организационното поведение насочват фокуса към всеобхватно подпомагане на здравето. Целта на тази разработка е да се установи дали има корелация между организационното здраве и личните нагласи за здраве, локусът на контрол и промоцията на здравето на работното място. Обект на изследването са достъпни литературни източници, които ...