ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД ОМНИКАНАЛНОТО БАНКИРАНЕ

Автори

Ключови думи
банков сектор, банкови услуги, дигитална революция, омниканално банкиране.

Резюме
Омниканалното банкиране е форма за предоставяне на банкови услуги, чиято задача е да комбинира различни канали за продажба, така че клиент, започнал покупка например в банков клон, да може да я завърши дигитално навсякъде другаде с помощта на телефон, таблет или лаптоп. Изследването има за цел да посочи линията между онлайн банкирането и традиционната услуга „лице в лице“. В статията се очертават особеностите и значимостта на омниканалното банкиране, анализират се неговите предимства и недостатъци и се представя еволюцията от мултиканална през омниканална към оптиканална форма за организиране продажбата на банкови услуги. Тезата, върху която се акцентира, се формулира по следния начин: докато многоканалното банкиране е насочено върху транзакциите, омниканалното банкиране се фокусира върху взаимодействията. То има за основен фокус клиента, на когото предоставя персонализирано и безп-роблемно, интегрирано изживяване.

JEL Класификатор: G21, O32.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • РЕГИОНАЛЕН ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ – СЪЩНОСТ, ЗНАЧЕНИЕ И ДИНАМИКА ПРИ ПРОВЕЖДАНЕ НА ДЪРЖАВНИТЕ ПОЛИТИКИ

    Икономическият растеж е в основата на водените политики от страна на всяка държава. Като измерител, той отразява в най-синтезиран вид стопанското развитие на дадена страна в определен времеви период. Разглеждайки растежа от национално към регио-нално ниво, се приема, че икономическият растеж на страната или общото й благосъстояние е в пряка ...

  • ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ФИНАНСОВАТА ГРАМОТНОСТ ВЪРХУ ФИНАНСОВОТО БЛАГОСЪСТОЯНИЕ НА ИНДИВИДА

    Настоящото научно изследване е фокусирано върху изясняване спецификата и обхвата на финансовата грамотност като ключов аспект на личното и общественото благосъстояние. Обоснована е взаимозависимостта между финансовата грамотност и качеството на живот като съвкупност от показатели, отразяващи благосъстоянието и удовлетворението на индивида. ...

  • КРИЗИСЕН МЕНИДЖМЪНТ ПРЕЗ COVID-19 И ЕФЕКТА МУ ВЪРХУ ПРОФЕСИОНАЛНОТО УПРАВЛЕНИЕ НА ОФИС СГРАДИ

    Преминаването на всички през пандемията от COVID-19 ни постави пред редица предизвикателства. Изключително важен в този момент беше кризисният мениджмънт като основа, за да може частният сектор да продължи да поддържа нормален ритъм на работа. Неизбежно ситуацията налага, много бизнеси да преустановят дейността си, други да преминат изцяло в ...