СТАТИСТИЧЕСКИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ И „ГОЛЕМИТЕ ДАННИ“: ДОПЪЛВАЩИ СЕ ИЗТОЧНИЦИ ИЛИ КОНКУРЕНТИ

Автори

Ключови думи
„големи данни“, статистическа информация, етапи на обработка, представителност.

Резюме
Настоящата студия е посветена на проблемите, свързани с използването на т.нар. големи данни (Big Data) като източник на информация с многостранно значение и приложение. Изяснено е фундаменталното значение на „големите данни“ и са очертани възможностите за изследване и анализ чрез тяхното използване. Посочени са етапите на обработката на Big Data и са изведени техните характерни черти и особености. Направен е обзор на решени казуси от световната практика на работа с „големи данни“ в различни сфери на социално-икономическия живот на обществото. Изяснени са основни проблеми при работата с Big Data и възможностите за количествено установяване на общата грешка. Чрез извеждане на предимствата и недостатъците на източниците на официална статистическа информация и на „големите данни“ са очертани общите черти и различията, които са база за избор на данни в динамично променящата се информационна среда.

JEL Класификатор: C10, C82, C90.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 22
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ВЪНШНОТЪРГОВСКА ОРИЕНТАЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ

    Стратегическото географско разположение на България е решаваща предпоставка за участие в протичащите в световен мащаб политически, икономически, социални и културни процеси. Една от формите за интегриране на страните в световната икономика е развитието на международната търговия. Външнотърговската ориентация на всяка държава се превръща в ключов ...

  • ИНОВАТИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА – СЪЩНОСТНИ АСПЕКТИ И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА СТИМУЛИРАНЕ И МОТИВИРАНЕ

    В статията са изяснени някои същностни аспекти, свързани с иновативното поведение на персонала, и са представени възможни решения за неговото стимулиране и мотивиране като предпоставка за постигане на дългосрочни фирмени ползи и източник за ускорено иновативно развитие на предприятието. ...

  • SWOT АНАЛИЗ НА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА ФИРМИТЕ ОТ ВИНАРСКАТА ПРОМИШЛЕНОСТ В БЪЛГАРИЯ

    Специфичните географски и климатични характеристики, както и хилядолетните традиции в лозарството и винарството в страната ни са безспорни предпоставки за производство на висококонкурентни продукти и тяхната търговия в България и по света. Интернационализацията на фирмите от винарската промишленост се дължи на умението на предприемачите да се ...